VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mělničtí hasiči zasahují se čtveřicí cisteren

Mělník - Zásahovou jednotku města Mělníka tvoří třiatřicet hasičů ze čtyř družtstev

7.2.2010
SDÍLEJ:

Hasiči města Mělníka pravidelně trénujíFoto: Archiv MÚ Mělník

Obyvatele Mělníka a přilehlých obcí ochraňuje den co den třiadvacet odvážných mužů, připravených během několika sekund vyrazit do záchranné akce. Na svých tatrovkách vozí nápis Hasiči města Mělník.

Podle bezpečnostní ředitelky krizového managementu mělnické radnice Jany Bohuslavové se jednotka města skádá z požárních družstev mělnických částí Chloumek, Mlazice, Vehlovice a Blata. Mezi členy výjezdové jednotky města jsou i čtyři profesionální hasiči.

„Ten kdo se chce stát členem jednotky, musí projevovat trvalý zájem o práci. Většinou si sbory dobrovolných hasičů tyto členy připravují už od mala,“ vysvětlila podmínky pro práci v jednotce Bohuslavová a dodala, že hasičem může být každý zdravotně způsobilý občan starší osmnácti let.

Výjezdovce hasičů šéfuje už tři roky velitel jednotky Martin Legner. „Martin Legner nahradil Jaroslava Havla, který byl velitelem pětadvacet let,“ poznamenala bezpečnostní ředitelka Jana Bohuslavová s tím, že nového velitele si zvolili sami hasiči.

A věděli proč. Hasičině se věnuje celá rodina Legnerů. Martin Legner je členem sboru dobrovolných hasičů už osmnáct let a devět let je členem výjezdové jednotky.

Jednotka pod jeho vedením vloni do terénu vyrazila celkem devětapadesátkrát, z toho k devětatřiceti požárům.

„Jedním z nejnáročnějších zásahů byl v loňském roce požár kamionů v Brozánkách, požár roubenky v Chudolazích nebo likvidace následků letní větrné smrště,“ konstatoval velitel městské jednotky.

Hasiči vyjíždějí chránit životy a majetky lidí dvojicí osmikubíkových cisteren na podvozku Tatra 815, šestikubíkovou tatrou stoosmačtyřicítkou a třiapůlkubíkovým trambusem Škoda 706. K dopravě čerpadel a ostatní hasičské techniky používají dvě skříňové avie a Fiata Ducato.

„Jednotka má k dispozici pět elektrocentrál, čtveřici plovoucích čerpadel, osm čerpadel PS 12 a šest motorových pil. Vedle toho také ventilátor Papin, raft, kalová čerpadla elektrická i benzinová a další vybavení pro práci hasičů,“ uvedl Martin Legner.

Autor: Jiří Říha

7.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
10

Češka žijící v Londýně: Lidé se spíše diví, že se to nestalo dřív

Cesmína je pěvecký sbor z mělnického Centra seniorů.
13

Cesmína pokřtila už druhý hudební nosič

Při oslavách Dne vody stylově pršelo

Na mělnickém náměstí Míru byl ve středu ke Světovému dni vody připraven bohatý kulturní program s prodejními stánky a kolotoči.

Brány tajemných zámků a hradů otevírají už v dubnu

Turistická sezóna začíná a s ní se otevřou dveře středočeských zámků a hradů. Mnohé z nich nabídnou novinky, které stojí za to vidět. Mezi ty nejnavštěvovanější patří starý hrad Kokořín, který své brány otevře už první dubnový víkend. Turisté, kteří do kamenné památky zamíří, si mohou vybrat ze dvou prohlídkových okruhů.

Taekwondisté v Havířově ukořistili medaile soupeřům

Mělník – Mělničtí taekwondisté pod vedením trenérů Petra Limprechta a Martina Motáka mají za sebou další medailové úspěchy z uplynulého víkendu. V Havířově posbírali medaile soupeřům, a to jich na turnaj vzdálený téměř čtyři stovky kilometrů odjelo jen devět.

Generální stop. Nová funkce umožní rychlejší zastavení vlaků

Sadská - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) doplní dispečerské terminály o funkci, která umožní dálkové zastavení vlaku i na tratích s digitálním radiovým systémem. Dosud se na těchto typech tratí v krizových situacích muselo volat strojvedoucímu a upozorňovat ho na nebezpečí. Nově bude moci vlak zastavit přímo výpravčí, čímž se ušetří cenné vteřiny, které často rozhodují o lidských životech. Novinku ve středu SŽDC představila na nádraží v Sadské na Nymbursku. Vlak při zkoušce zařízení sám zastavil po stisknutí příslušného políčka na dotykové obrazovce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies