Hudbu i texty pro muzikálové představení podle Čapkových pohádek přitom psali jako obvykle herci.

„Jsme tým, ve kterém jsou všichni bývalí pedagogové – vzdělání a zkušenosti se v naší práci odrážejí. Pokud jim citlivě předložíme, co je zajímá, jsou v tom s námi,“ říká Michaela Novozámská, herečka, autorka scénářů, píniček i návrhářka kulis nebo kostýmů. Původně učila ve školce, později studovala učitelství pro první stupeň a tělesnou výchovu.

„V hudbě pro děti, která je v současné době na trhu, jsou většinou texty, které pro ně nejsou příliš vhodné. Proto se snažíme dělat je dobře, chceme aby je děti poslouchaly a vnímaly, takže i posunují děj,“ vysvětluje Michaela Novozámská. Recept, co na dětské diváky zaručeně zabírá, ale nemá. „To se nedá říci, pokaždé až po premiéře a několika dalších představeních poznáme, co děti baví a udrží ,“ dodává.

Hercům a zároveň autorům Hudebního divadla pro děti se daří malé diváky strhnout a zapojit do děje. Přestože v hledišti mělnického ulturního domu tentokrát seděly starší děti, které už asi doma Čapkovo Povídání o pejskovi a kočičce nečtou, s vervou zpívaly a kdyby měly prostor, určitě by i tancovaly.