Podle něho se na 78 procent firem cítí být ohroženo digitálními startupy. Navíc uvedený průzkum ukázal, že globální podniky nejsou schopny zpracovat a využít veškerá získaná data a informace, která jim trh spolu s jejich zákazníky nabízí.

Další studie, tentokrát agentury IDC pro společnost Oracle, ale ukazuje, že skoro třetina firem ze střední Evropy nevnímá digitální transformaci a ani přípravu na digitální trh jako prioritu. 32 procent z nich připouští, že nemá vůbec plány, jak problematiku digitálního podnikání řešit.

Nelichotivý výsledek

To je poměrně nelichotivý výsledek zvlášť vzhledem k předpokládanému růstu významu digitálního trhu v příštích letech. To potvrzuje odhad Evropského parlamentu, který předpokládá, že díky vyšší efektivitě digitálních procesů by firmy mohly dosáhnout potenciálního zisku v hodnotě až 415 miliard eur.

Firmám v regionu proto s problematikou digitální transformace začala pomáhat společnost ATOS, systémový integrátor a globální dodavatel řešení pro ICT. Minulý měsíc zahájila provoz informačního a vzdělávacího portálu www.digitalnitransformace.cz.

Jeho cílem je pomáhat firmám a organizacím najít taková řešení, která jim umožní zvládat nápor rostoucích objemů dat a informací a implementovat pružné, smysluplné a sjednocené aplikace a systémy pro řízení obchodních procesů.

Informační a vzdělávací portál.Zdroj: ATOS

Uživatelům portál poskytuje informace o nových trendech v oblasti řízení firem a všímá si klíčové problematiky, jako je například: Průmysl 4.0, energetická efektivnost, bezpapírová kancelář a kybernetická bezpečnost nebo takzvaná chytrá města.

„Pro firmy v našem regionu bude zavedení evropského jednotného digitálního trhu obrovskou šancí na změnu obchodního modelu z lokálního na globální. Naše internetové stránky právě v přípravě na tuto transformaci firmám pomohou," vysvětlil Peter Felkner, Head of System Integration a Managed Services společnosti Atos IT Solutions and Services.

Mezinárodní působnost

„V současnosti jen sedm procent malých a středních firem prodává své produkty a služby do zahraničí. Více než polovina z nich by chtěla působit mezinárodně, pokud by v rámci unie začala platit stejná pravidla pro všechny firmy," dodal.

Informační portál společnosti Atos rovněž informuje uživatele o vzniku a podstatě jednotného digitálního trhu Evropské unie. Cílem této evropské iniciativy je usnadnit prodej a dodání zboží a elektronických služeb kdekoliv v rámci Evropské unie, včetně přeshraničního prodeje e-shopů. Chce také sjednotit pravidla pro ochranu spotřebitelů, jednotnou registraci k DPH a mnohem více.

Čtěte také: 78 procent podniků se cítí ohroženo digitálními startupy