Nejdůležitější je znát svoji velikost. Při měření krejčovský metr příliš neutahujte a  veďte rovnoběžně se zemí, pokud měříte obvody. Místo krejčovského metru může posloužit i provázek a pravítko. Mezi míry, které je potřeba znát, patří zcela jistě výška. Další je obvod hrudníku, jehož změření může být malý chyták. Muži ho totiž měří metrem vedeným podpažím, ženy kolem nejširší části hrudníku.

Američané uvádí míry v palcích 

Změřit obvod pasu je potřeba v nejužším místě na trupu, boky naopak v tom nejširším. Důležitá je i délka rukávů, kterou změříte na napřímené ruce od středu krku k zápěstí. Délku nohavic zase nejlépe změříme, když vezmeme kalhoty, které nám dobře padnou, a změříme je. Ženám se hodí zjistit i délku sukně, která jim je příjemná a pohodlná. Pokud si muži kupují košili, tak si musí změřit i obvod krku. Samotnou kapitolou je nákup dámského spodního prádla. Tady je nejlepší, pokud ženy vypátrají ideálně padnoucí podprsenku. Nejsnazší je vydat se napoprvé do dobrého kamenného obchodu a vybrat správnou velikost prádla společně s prodavačkou.

U všech naměřených hodnot může přijít ještě jeden zádrhel a to když chcete kupovat například v amerických obchodech, které uvádějí míry v palcích. Na přepočet na centimetry lze ale velmi jednoduše použít řadu online kalkulaček.

V každém online obchodě najdete tabulku s mírami 

Když už tedy známe míry, můžeme se pustit do samotného nakupování. To ale skýtá další skrytý háček. I v rámci jedné země se totiž mohou velikosti mírně lišit u různých značek. Může za to fenomén značení s ohledem na lidskou marnivost. Výrobci dobře ovládají psychologické triky – vědí, že lidé často neradi nakupují velká čísla, a tak je snižují. Děje se to poněkud náhodně, a tak stejný štítek s velikostí může u různých výrobců znamenat různé rozměry.

V každém online obchodě najdete tabulku s mírami jednotlivých velikostí v centimetrech či palcích. Před nákupem si v ní velikost vždy ověřte. Je možné, že i když běžně nakupujete trička velikosti M, u jiné značky byste měli volit S.

Americké oblečení obvykle bývá o něco větší 

Při výběru oblečení se můžete řídit určitými stereotypy. Oblečení značek pro mladé bude většinou menší než kousky od firem cílících na vyzrálejší zákazníky. Americké oblečení obvykle bývá o něco větší. Asijští (čínští, korejští) návrháři nešijí pro vysoké lidi, vyplatí se proto koupit si kousek o několik čísel větší.

Užitečné může být, pokud obchod prezentuje dané oblečení na konkrétním modelu, u kterého uvádí fyzické míry. Můžete tak snadno získat představu, jaká velikost by mohla být vhodná přímo pro Vás.

Obchodníci s oblečením vylepšují své služby 

Rozhodně se také vyplatí přečíst si recenze na zvolený produkt, pokud takové jsou k dispozici anebo napište rovnou prodejci doplňující dotazy, jakou velikost by vám doporučil. A když si opravdu nejste jistí, objednejte si více velikostí (obzvlášť pokud jde o váš první nákup v daném obchodě), a co vám nesedne, vraťte. Celá řada prodejců přijme zboží zpět i po uplynutí doby delší než 14 dnů, kterou jim ukládá zákon. Předem si ale ověřte jejich podmínky a ujednání. A pokud nakupujete přes PayPal, můžete využít službu bezplatného vrácení zboží, s kterou dostanete zpět i náklady na poštovné. Nic tedy neriskujete.

Obchodníci s oblečením samozřejmě neustále vylepšují své služby a hledají cesty, jak zjednodušit správný výběr velikostí.   Společnost Virtusize například nabízí „virtuální zkušební kabinky“, které už na některých webech fungují. Zářivá budoucnost v dokonale padnoucím oblečení zakoupeném online je tak možná na dosah.