Konkrétně spojuje Čelákovice a Lázně Toušeň. Nově vybudovaná cyklostezka má základní šířku 3 metry. Asfalt nahradil nezpevněnou cestu po říční navigaci a cyklisté ji mohou využít pro jízdu po levém břehu Labe od lávky mezi Lázněmi Toušeň a Káraným až do Čelákovic. Odtamtud má přirozené vlakové napojení, uzpůsobené pro přepravu kol na Nymburk a Milovice.

Samotný úsek Čelákovice – Lázně Toušeň je součástí širšího projektu Labské cyklostezky v úsecích Kostelec nad Labem – Mělník, jehož účelem je propojení již hotových úseků mezinárodní dálkové páteřní cyklotrasy Labská stezka v souladu s připravovanou Koncepcí rozvoje cyklistiky ve Středočeském kraji na roky 2017–2023. Právě kraj stavbu cyklostezek zaštiťuje. „Hlavním cílem projektu bylo napojení města Čelákovice na již vybudovaný úsek Labské stezky u Kostelce nad Labem. Okolí řeky Labe je velmi vyhledávané cyklisty, in-line bruslaři ale i pěšími turisty. Jsem rád, že jim můžeme nabídnout další část Labské stezky pro odpočinek a sportovní vyžití,“ řekl krajský radní Věslav Michalik.

Ilustrační foto.
Na dálnici D8 začíná omezení. Protáhne se na dva roky

Zhruba v polovině trasy cyklostezky bylo vybudováno odpočinkové místo pro cykloturisty – dvě lavice a stůl, koš, stojan na kola a informační tabule s mapou. Přímo v Čelákovicích pak nabízí dorazivším cykloturistům další možnosti. „V Čelákovicích se nachází středověká tvrz, hotel, plavecký bazén, množství restaurací a vlakové nádraží, odkud jezdí každou půlhodinu příměstské vlaky uzpůsobené k přepravě kol do Prahy i opačným směrem do Nymburka a Milovic,“ připomněl mluvčí krajského úřadu Pavel Lochař.

Celkové náklady na vybudování stezky přesáhnou 7,4 milionů korun. „Projekt získal dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), v rámci které bude proplaceno 90% uznatelných nákladů z celkových výdajů projektu. Zbytek zaplatil Středočeský kraj ze svého rozpočtu,“ dodal Michalik.

Středočeský kraj v současné době připravuje stavbu také dalších úseků Labské cyklostezky, například úsek Kozly–Tuhaň nebo Kostelec nad Labem – Kozly. V současné době je doděláno zhruba 140 kilometrů Labské stezky. Autoři projektu se snaží o to, aby úseky byly bezbariérové a umožňovaly přístup například vozíčkářům.

Ilustrační foto.
Národní domobrana: Číhající nebezpečí, nebo mrtvý strašák?