VYBERTE SI REGION

Falešný zaměstnanec vodáren připravil ženu o dvě stě korun

Mělnicko – O dvě stě korun přišla seniorka z Libiše, kterou podvedl falešný zaměstnanec vodáren.

8.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: DENÍK

Podle mluvčí společnosti Středočeské vodárny Lenky Kozlové seniorku před dvěma dny v poledne navštívil muž v pracovním oblečení, který se představil jako zástupce firmy. „Lhal jí, že jde v předstihu vyzvednout nedoplatek za vodu, faktura prý přijde později," řekla o podvodníkovi Lenka Kozlová.

Seniorka sice návštěvníka požádala, aby jí předložil služební průkaz vodáren, ale přestože jí s nějakým průkazem pouze mávl před obličejem, pustila ho do bytu. Muž si skutečně prohlédl vodoměr a podle jeho stavu začal rychle počítat, jakou částku má seniorka za vodu doplatit.

Dvě stě korun, ke kterým dospěl, mu žena zaplatila. Trvala ale na tom, že jí musí dát doklad o uhrazení nedoplatku. Dostala papír bez jakýchkoli identifikačních údajů, na kterém byla napsaná pouze přijatá částka a telefonní číslo. „Když požadovala daňový doklad, dozvěděla se, že jí přijde poštou. Po odchodu podvodníka majitelka domu při pohledu na údajné potvrzení pojala podezření a na číslo zavolala, to ovšem neexistovalo," doplnila Lenka Kozlová.

Libišské seniorce došlo, že naletěla podvodníkovi a zavolala na zákaznickou linku společnosti Středočeské vodárny, aby varovala ostatní před podobnou zkušeností.
Zneužití důvěry a neznalosti zejména starších lidí podvodníky vydávajícími se za zaměstnance vodáren je podle Lenky Kozlové na začátku roku evergreenem. Většinou vyprávějí, že vybírají nedoplatky za vodné.

Skuteční zaměstnanci Středočeských vodáren přitom nikdy od zákazníků v místě jejich bydliště nepřijímají nedoplatky v hotovosti, ani nevracejí přeplatky.
„Středočeské vodárny nejdříve zasílají faktury, kde se zákazníci dozvědí, zda mají nedoplatky nebo přeplatky," potvrdila mluvčí firmy. Případné nedoplatky mohou odběratelé uhradit bankovním převodem, prostřednictvím pošty nebo terminálu Sazky i přímo v zákaznických centrech vodáren v Mělníku a Kladně. Přeplatky pak firma vrací výhradně prostřednictvím poštovních poukázek.

„Doporučujeme zákazníkům, aby po zaměstnanci vodáren vždy požadovali předložení identifikační karty, kde jsou uvedeny jeho údaje," připomněla Lenka Kozlová s tím, že k ověření totožnosti navíc lidé mohou využít telefonní číslo call centra společnosti 840 121 121 s nepřetržitým provozem.

Autor: Petra Špitálská

8.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Neratovická charita se zapojila do projektu FEAD

Neratovice - Do projektu Potravinové a materiální pomoci nejchudším osobám, který finančně podporuje Fond evropské pomoci nejchudším osobám (FEAD – Fund for European Aid to the most Deprived), se zapojila také neratovická farní charita.

Slavnost centra seniorů dostala název podle Řádu srdce

Mělník – Na úspěch aktivizační pracovnice Vendulky Sulkové v anketě Deníku 
vzpomínala letní slavnost.

Od největší letecké katastrofy v ČSSR uplynulo 40 let

Dvacátého osmého července 1976 došlo k nejtragičtější letecké nehodě ČSA na území tehdejšího Československa, když pádem do rekreační vodní nádrže Zlaté piesky u Bratislavy skončil let stroje Il-18. Zahynulo 76 osob, údaje o počtu přeživších se dodnes liší.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.