„ Mšensko je pro nás i řidiče nejhorší, vzhledem k dosti kopcovitému terénu. Navíc jsme omezeni posypovým materiálem, protože oblast patří do Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko. Naněkterých úsecích proto nesmíme sypat solí, takže používáme inertní materiály, jako je písek a štěrk,“ vysvětlil Vladimír Buchar.

Ostatní silnice druhé a třetí třídy v regionu se většinou sypou solí. Úpravu silnic zajišťuje mnichovohradišťská silniční správa prostřednictvím zprostředkovatelských firem, které mají své technické vybaveníi zaměstnance a pracují na základě operačního plánu.

„Pracuje se nepřetržitě ve směnách. Silnice se upravují převážně v noci, takže řidiče posypové a průtahové vozy výrazně neomezují,“ řekl technický náměstek.

Správa a údržba silnic Mnichovo Hradiště má na starosti jen silnice druhé a třetí třídy, silnice první třídy máv kompetenciministerstvo dopravy. Pro silničáře nejsou zásadním problémem ani teploty blížící se k minus dvaceti,v takových podmínkách však musejí počítat s menší účinností posypové soli.