„V parných dnech, jako byly minulý týden, začínáme kropit v době, kdy je to asi nejvíce potřeba. To je mezi desátou hodinou dopolední a druhou hodinou odpolední,“ uvedl ředitel mělnických Technických služeb Oldřich Šindler.

Pracovníci mělnických Technických služeb podle Šindlera kropí především frekventované silnice nebo ulice. „Až poté se zaměřujeme na méně frekventované silnice, jako jsou prašné cesty. Komunikace kropíme jednou nebo dvakrát denně. Máme kropičku i na vlhčení vzduchu, ale to se musí provádět v nepřítomnosti lidí, mohlo by se totiž stát, že by byli celí mokří,“ upřesnil šéf mělnických Technických služeb Oldřich Šindler.

V Kralupech zalévají zeleň celodenně a mezitím kropí i silnice a centrum města.

Stejná situace je i v Neratovicích. Tam kropí nejvíce frekventované silnice, prostory kolem nemocnice a zeleň podle potřeby. „Kropit komunikace určitě smysl má. Při odpařování vody se z okolí odebírá teplo, které voda potřebuje, aby se vypařila, na chvíli se zvlhčí vzduch a lépe se dýchá,“ říkají odborníci.