Železniční trať ze Mšena do Mělníka, která byla kvůli špatnému stavu loni na podzim uzavřena, už několik týdnů připomínají jen přejezdy. Všechno ostatní zmizelo. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž připravuje kompletní rekonstrukci dráhy, která má vyjít na stovky milionů korun.


Nad rozpracovaným projektem se před pár dny v sídle krajského úřadu sešli zástupci obcí, které trať spojuje, se zástupci SŽDC. Mělnický místostarosta Milan Schweigstill, který se jednání zúčastnil, nastínil, s čím se v projektu počítá. „Trať by měla být po opravě uvedena do původních parametrů, což je provozní rychlost kolem padesáti kilometrů v hodině. Všechny zastávky mají mít zvýšená nástupiště se zpevněným povrchem a ve většině případů budou i nově osvětlena," konstatoval Milan Schweigstill, podle něhož se v rámci stavby počítá i s opravou železničních přejezdů. Například přejezd na mělnických Blatech by mohl na základě žádosti města dostat nový gumový povrch.

„Nepočítá se naopak s opravou nádražních budov ani jejich využitím jako čekáren," připomněl Milan Schweigstill a dodal, že jedinou stanicí s více kolejišti mezi Mělníkem 
a Mšenem bude Lhotka, kde se počítá s křižováním vlaků 
a odstavováním zvláštních parních vlaků.

Negativní stránkou plánované rekonstrukce je její oddálení. Podle mšenského starosty Martina Macha, který za obnovení provozu vlaků už od jejího zastavení bojuje, bude muset letošní turistická sezona začít bez oblíbené lokálky. „Bohužel došlo ke dvouměsíčnímu skluzu při přípravě projektu, kvůli tomu se zahájení stavby posunulo na polovinu letošního roku. Původně jsme doufali, že by v té době mohly být práce na trati dokončeny," uvedl starosta 
a poznamenal, že s termínem stavby sice spokojen není, ale je rád, že k potřebné rekonstrukci opravdu dojde.

Pokud už zahájení stavby neohrozí žádné komplikace, měla by být podle mluvčího SŽDC Jakuba Ptačinského rekonstrukce hotova do konce letošního roku.

Od vlakového spojení na oblíbené trati České dráhy upustily na konci loňského léta kvůli snížení traťové rychlosti na deset kilometrů za hodinu, ke kterému správce trati přistoupil kvůli jejímu bídnému stavu.

Časy v jízdním řádu by vlaky nestíhaly, proto je dopravce nahradil autobusy. Několik týdnů přitom nebylo vůbec jasné , zda se Správa železniční dopravní cesty rozhodne pro nákladnou opravu, nebo Mělnicko o oblíbený spoj definitivně přijde. O obnovení provozu na trati začalo hned po jeho zastavení usilovat vedení Mšena. Vedle tlaku na správce dráhy město vydalo i petici, která usilovala o co nejrychlejší opravu trati. Tu podepsalo skoro pět tisíc lidí.