VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po dvou letech vyplula z mělnické loděnice do Holandska nová loď

V mělnické loděnici byla včera spuštěna na vodu nová nákladní loď. Po dvou letech je to první loď, kterou vyrobila mělnická pobočka společnosti České loděnice. V době ekonomické krize má o zakázky nouzi.

10.10.2013
SDÍLEJ:

Spouštění lodě na vodu je organizačně i technicky náročná záležitost. Nejprve je nutné odstranit klíny, na kterých loď sedí, a poté přeřezat ocelová lana, která ji drží na břehu. Samotné spouštění už pak je pouze záležitostí několika vteřin.Foto: Deník/Barbora Tesnerová

Podle ředitele společnosti Ivana Troutnara trvala stavba lodi skoro čtyři roky. „Stavěli jsme ji neobvykle dlouho," přiznal, „po založení kýlu jsme totiž stavbu na dlouhé měsíce přerušili, abychom mohli postavit dvě jiné lodě, tankery, na které jsme už měli konkrétní zájemce."

Nový domov najde devadesát metrů dlouhá loď, vážící téměř devět set tun, v holandském Lemmeru. Teď už pluje po Labi do německého Hamburku, odkud bude k cíli pokračovat po moři. Cesta by jí měla trvat zhruba deset dní.

„V Holandsku máme loděnici, která po nás loď ještě dostrojí," popsal Ivan Troutnar nejbližší budoucnost kontejnerového plavidla, které uveze až 3 250 tun sypkého nákladu nebo svitků plechů nebo papíru. Výrobu celé lodi měl na starosti Tomáš Příhoda, který prozradil, že jde o už osmou loď z této série, kterou 
v Mělníku postavili.

„Dosud poslední loď jsme spouštěli na vodu 14. října 2011, tedy skoro přesně před dvěma lety," řekl vedoucí výroby. „O rok dříve, před krizí, jsme přitom stavěli až čtyři lodě ročně," dodal.

Na hospodářskou krizi si postěžoval také ředitel firmy České loděnice. „Současná situace nám zrovna dvakrát nepřeje. V naší branži navíc funguje jakási setrvačnost, takže v době, kdy už všichni nad krizí brečeli, my ještě měli plné ruce práce," prozradil  s vírou, že nejhorší období už má společnost za sebou. „Od příštího roku bychom snad mohli naběhnout zase zpátky do pořádné výroby."

Výroba nákladní lodě stála několik desítek milionů korun. Nejdražší položkou přitom nebyl  materiál, ale mzdy lidí, kteří se na stavbě plavidla podíleli. „To je velký problém. Konkurence levných výrobců z Asie, kteří pracují levněji a používají lacinější, i když méně kvalitní materiály… Pokud je to zákazník ochoten akceptovat, nic s tím nenaděláme," uzavřel Ivan Troutnar.

Autor: Barbora Tesnerová

Místo události:
10.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Z parku zmizí fontána

Fotbalisté Poděbrad vyhráli po dlouhé době na svém stadionu, porazili tým Kly 3:0.
30

Tři facky. Okresním týmům druhé kolo hrubě nevyšlo

Květinové záhony se do Mostní zase vrátí

Kralupy – Smutný pohled je v létě na travnaté plochy podél hlavního tahu městem, který na jaře poprvé v historii města lemovaly květinové záhony. „Je naděje, že se do Mostní ulice v příštím roce zase vrátí?“ ptají se řidiči i chodci, mezi které patří i Kateřina Poláchová. Na tulipánovou záplavu vedle silnice vzpomíná s potěšením.

Na Tanci za sluncem nechyběla trumpeta ani pozoun!

Kralupy nad Vltavou - Téměř tisícovku tančících návštěvníků zaznamenali během odpoledne, večera i noci pořadatelé místního sobotního festivalu elektronické hudby v kralupském Lobečku. Na hned pěti pódiích vystoupila mezi sobotním polednem až půlnocí téměř padesátka místních i přespolních pouštěčů, a to hned včetně několika velmi známých DJ.

KRÁTCE: Děti se loučí s prázdninami

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

Foto: Na historický jarmark do Úštěka přišly tisíce lidí

Úštěk - Řemeslné stánky, početný průvod královské družiny, středověká hudba, kejklíři, výstavy a nakonec velkoleppý ohňostroj. Takový byl 20. ročník Úštěckého historického jarmarku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení