Potvrdila to mluvčí mělnické policie Markéta Johnová, která zároveň upozornila na situace, za kterých je nutné mlhovky rozsvítit.

„Zadní mlhová světla musí řidič použít za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Nezohledňuje se přitom, nakolik je viditelnost snížena, případně jaká je skutečná dohledná vzdálenost. A v zákoně není zohledněno ani to, že užití zadních mlhových světel může být v některých případech nevhodné, když by mohlo dojít k oslnění ostatních řidičů," vylíčila policistka a dodala, že pokud motoristé zadní mlhová světla za zhoršené viditelnosti nepoužijí nebo je naopak zapnou za dobré viditelnosti, hrozí jim pokuta až do dvou tisíc korun.

Čtěte také: Za starou dálniční známku hrozí pokuta až pět tisíc

Někteří řidiči opravdu mlhová světla používají tehdy, kdy nemají a ostatní účastníky silničního provozu tím rozčilují. „Já vím, že s nimi svítím, kdy nemám. Používám je totiž často v noci, protože díky nim vidím, jestli na kraji pole není zvěř. Už jsem dvakrát srazil srnu, která mi poškodila auto, takže si dávám pozor," řekl řidič z Mělníka, který už prý za mlhovky pokutu doslat. „Naštěstí byli hodní, dali mi jen dvě stovky," doplnil.

Užití předních mlhových světel podle Markéty Johnové zákon nepředepisuje. Záleží pouze na řidiči, zda je za snížené viditelnosti rozsvítí.
„Je možné je používat za stejných podmínek jako zadní mlhová světla," připomněla policejní mluvčí.

Pokuta ovšem nehrozí jen řidičům, kteří pořádně nevědí, kdy mají svítit mlhovkami, ale i těm, kteří za snížené viditelnosti svítí jen předními světly pro denní svícení. „To je podle mě ještě horší, než když zbytečně svítí mlhovkami. Každý den potkávám auta, která nejsou zezadu vůbec vidět, protože mají zapnutých jen těch pár diod vpředu," stěžoval si Martin Hovorka z Kralup.

„Za snížené viditelnosti je nutné mít za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla," doplnila policistka.

Čtěte také: Kralupy plánují demolici dvou bytových domů