Městem letí fáma, že bude kralupský most kvůli rekonstrukci průtahu zavřený až do konce letních prázdnin. Ve skutečnosti by ale podle místostarosty Kralup nad Vltavou Libora Lesáka měl být Masarykův most opět otevřen pro motoristy do poloviny letošního června.

Práce se ovšem oproti původnímu plánu o zhruba dva týdny zdrží.

„Podchod silnice Na Františku, který má být z litého betonu, stavební firma ještě nezačala stavět. Podle stavebních postupů by ovšem měl beton zrát zhruba pětadvacet dní. Předpokládáme proto, že kvůli tomu dojde k prodloužení termínu dokončení," přiblížil místostarosta záležitost, k níž město vzneslo u dodavatele stavby námitky. „Dodavatel stavby však tvrdí, že ke zdržení nedojde," doplnil Libor Lesák a dodal, že by ale obyvatelé města měli raději se zhruba dvoutýdenním odkladem otevření jediného kralupského mostu počítat.
Rekonstrukce průtahu, která začala na sklonku loňského roku, jinak zatím pokračuje podle plánu.

„Stavební firma dokončila kruhové objezdy pod Hostibejkem i pod viaduktem a nyní pracuje na třetím, který vzniká na křižovatce Na Františku. Bude tak zřejmě váznout jen podchod, všechno ostatní by mělo být hotové v termínu, tedy do konce května," připomněl kralupský místostarosta.

Obyvatelé města čekají na otevření provozu přes Masarykův most jako na smilování. S jeho uzavřením v polovině března jim totiž nastala řada komplikací.

„Někteří lidé ze starých Kralup si stěžují na to, že je tam jen jeden větší obchod a všechny ostatní jsou na druhém břehu řeky v Lobečku. A lidé, kteří bydlí na jednom a pracují na druhém břehu řeky, musejí buď chodit pěšky nebo jezdit na kole, pokud tedy nechtějí jet autem po objízdné trase," připomněl Libor Lesák, podle něhož lidé kvůli dopravním komplikacím začali k dopravě po městě opravdu více používat jízdní kola.

Právě cyklisté a chodci mohou totiž využívat lávku souběžnou s mostem T. G. Masaryka, která oba břehy Vltavy spojuje.
Rekonstrukce průtahu podle Libora Lesáka zamotala hlavu také zahraničním dopravcům, kteří každou chvíli bloudí městem.
„Máme problémy se zahraničními kamiony, které přijedou až k podjezdu, odkud je musí vyvádět městská policie. Dost často také jezdí přes Nelahozeves, kde pro nákladní dopravu platí zákaz vjezdu. Státní i městští policisté tak museli posílit hlídky," přiblížil místostarosta Kralup nad Vltavou.

Oficiální objízdná trasa vede kolem Veltrus a Nelahozevsi do Nových Ouholic směrem na Velvary a dále po silnici od Velvar do Kralup. „Tato trasa byla zvolena kvůli minimalizaci dopravní zátěže pro okolní obce," vysvětlila mluvčí kralupské radnice Lenka Moravcová.

Motoristé z Kralup nad Vltavou a jejich blízkého okolí však nejčastěji využívají silnici vedoucí do města nebo z města přes železniční nadjezd 
v Nelahozevsi. Tím na jedné jízdě ušetří zhruba dvanáct kilometrů. Stejnou trasou jezdí také autobusy.

Rekonstrukce kralupského průtahu, kterou realizuje Středočeský kraj, má stát asi čtyřicet milionů korun. Zhruba čtvrtinu zaplatí město, které financuje nový podchod, novou lávku přes potok a veřejné osvětlení.