Podle mělnického místostarosty Milana Schweigstilla bývá obsazenost spojů městské dopravy hodně nízká, zejména o sobotách a nedělích. „Řada víkendových spojů jezdí z výchozí stanice prázdná a není výjimkou, že řidič projede celou trasou, aniž by nastoupil jediný cestující," vysvětlil Milan Schweigstill. Za oba volné dny prý tržby za jízdné sotva přesáhnou sto padesát korun. 

Ve všedních dnech bývají plnější ranní a odpolední spoje, přes den je ale i jejich obsazenost slabá.

Pouze dopolední spoje

Řešením zbytečných nákladů na městskou dopravu je právě zrušení linky 475 a omezení linky 474 ve volných dnech. „Linka 474, které jezdí z Chloumku přes město do Skuhrova, bude ve všedních dnech zachována, v sobotu 
a v neděli ale zůstanou pouze dopolední spoje, kterými lidé cestují do města například 
v sezoně na trhy," řekl mělnický místostarosta.

Přesto bude obslužnost města místní dopravou lepší. „Dohodli jsme se s Ropidem, že zastávková linka 369, která jezdí z Prahy přes Mělník do Štětí, bude vedena přes město," řekl Milan Schweigstill s tím, že spoje zamíří od cukrovaru ke hřišti a k poliklinice, dále do centra města do Fibichovy ulice, ze které sjedou ulicí Kapitána Jaroše k autobusovému nádraží a budou pokračovat přes Podolí směrem k Liběchovu a Štětí.

Stejné trasy celý týden

Původně šlo o víkendový záměr, ale na návrh Ropidu budou trasy o volných a pracovních dnech shodné. „Doba jízdy se sice protáhne o tři až čtyři minuty, Mělník ale bude po celé své délce obsluhován městskou dopravou v půlhodinových intervalech," připomněl místostarosta.

Rychlíkových autobusových linek se změna trasy netýká.

Snížení nákladů na městskou dopravu o několik desítek tisíc korun, které změnami získá, by v příštím roce mohlo přispět k posílení pražských rychlíkových spojů. Zatím jezdí pouze ráno a odpoledne, je ale naděje, že by časem mohly přibýt i dopolední rychlé autobusy.

Mělník ročně přispívá na linky městské hromadné dopravy a další spoje regionální dopravy téměř tři a půl milionu korun.