Renault Megane RS Ultime bude vyroben jen v počtu 1 976 exemplářů – toto číslo připomíná rok založení společnosti Renault Sport. Vůz bude dostupný ve čtyřech barevných variantách – Star Black, Pearl White, Sirius Yellow a Tonic Orange. Na předních dveřích, blatnících, kapotě, střeše a zadním nárazníku se objevuje černě pruhovaná grafika v podobě kosočtverců.

V černé barvě jsou i kliky dveří, boční zrcátka, rámy oken, zadní difuzor, kola a všechna loga. Ve srovnání s klasickým Meganem má Ultime rozšířené blatníky o 60 mm vpředu a vzadu o 45 mm. Na zádi je centrální výfuk, který známe i z předchozích modelů.

close Renault Megane RS Ultime info Zdroj: Renault zoom_in Renault Megane RS Ultime

V interiéru najdeme závodní sedadla Recaro polstrovaná černou Alcantarou s logy RS. Na středové konzoli, těsně před řadící pákou, se leskne kovová etiketa. Na ní najdeme číslo automobilu a podpis vývojového jezdce Laurenta Hurgona. Renault prodává Megane RS Ultime jako téměř plně vybavený automobil, protože jedinou volitelnou výbavou je střešní okno a head-up displej.

O pohon se stará přeplňovaný čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 300 koní a točivým momentem 420 Nm. Tento agregát známe z modelu Alpine A110. Megane se může chlubit sníženým podvozkem Cup, natáčením zadních kol a mechanickým diferenciálem Torsen.

Nové RS jezdí na 19 palcových kolech obutých do pneumatik Bridgestone Potenza S007 vyvinutými pro model Trophy R. Renault Megane RS Ultime se má začít prodávat letos na jaře a nahradí verze RS i RS Trophy.

A jací byli jeho úspěšní předchůdci z divize Renault Sport? Tady připomínáme tři nejznámější.

Renault Clio Sport V6

Mnozí považují Clio Sport V6 za nejlepší vůz z oddělení Renault Sport. Tento rychlý hatchback s motorem uprostřed se vyráběl v letech 2001 až 2005. V útrobách má motor V6 o objemu 3,0 litru, který dosahuje výkonu 255 koní a točivého momentu 221 Nm. Výkon na zadní kola přenáší šestistupňová manuální převodovka.

close Renault Clio Sport V6 info Zdroj: Renault zoom_in Renault Clio Sport V6

Clio Sport V6 si získal mnoho fanoušků díky svému zrychlení a skvělými jízdními vlastnostmi. Není pro to divu, že se cenovka za ojetý vůz pohybuje v rozpětí od 1 milionu až do 2 milionů korun.

Renault Megane R26.R

Jak už název napovídá, jedná se o limitovanou verzi modelu RS. Tato ostrá varianta se vyráběla v roce 2008 a původně mělo být zhotoveno 450 kusů. Nakonec se jich vyrobilo pouze 230.

close Renault Megane R26 info Zdroj: Renault zoom_in Renault Megane R26

Oproti standardnímu RS zeštíhlil o 123 kg, a to díky vyjmutí zadních sedadel, zredukováním některých airbagů, odstraněním zadního stěrače a některých odhlučňovacích materiálů. Navíc přibyla karbonová kapota, kompozitová sedadla a byla ztenčená zadní okna.

Výsledkem úprav byl 1 230 kg těžký třídveřový hatchback, který dosahuje maximální rychlosti 237 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Ve své době šlo také o nejrychlejší produkční auto s pohonem předních kol na Nürburgringu s časem 8 minut a 17 sekund.

Renault Sport Spider

Na Švýcarském autosalonu v Ženevě se v roce 1995 představil prototyp lehkého, dvoumístného sporťáku stvořeného čistě pro požitek z jízdy. Základem Spideru (čti spidér) se stal lehký hliníkový rám. Se sklolaminátovou karoserií a prakticky s žádnou výbavou auto vážilo 930 kg.

close Renault Sport Spider info Zdroj: Shutterstock zoom_in Renault Sport Spider

Tuto hračku poháněl uprostřed uložený atmosférický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 150 koní v 6 000 otáčkách. Sporťák zrychloval z klidu na stovku během 6,9 a zvládl maximální rychlost 215 km/h. Na auto bez radia, topení, bočních okének a hlavně bez čelního skla (příplatkový výbava) to byla slušná rychlost.

Do roku 1999 bylo vyrobeno 1726 kusů a 90 vozidel Trophy, které byly určeny pro okruhové závody. Placatému modelu Sport Spider se nepodařilo konkurovat britskému Lotusu Elise. Ten měl sice menší výkon, ale byl o kus lehčí a nabízel více ochrany před přírodními vlivy.