Škoda, Kia, Infiniti a Nissan. To jsou značky aut, kterým v těchto dnech podle ruské tiskové agentury Tass přestaly fungovat mobilní aplikace umožňující dálkové ovládání nejrůznějších funkcí u vozidel. Podle prodejce Avtospetsentr zmíněné automobilky zaslaly oznámení o blížící se odstávce.

Podle mluvčí Škody Auto Simony Novotné se ale zpráva nezakládá na pravdě a aplikace v Rusku nadále funguje tak, jak má. „Na ruském trhu je využívána lokální aplikace určená výhradně pro ruský trh, která je nadále funkční. Veškeré dříve dostupné informace jsou tak zákazníkům stále v aplikaci dostupné,“ řekla Deníku Simona Novotná.

"Hajaja" v expozici firemního muzea Škody v Mladé Boleslavi
Škoda Hajaja byl unikát. Před 60 lety šanci na sériovou výrobu nedostal

Další prodejce Avtodom podle agentury Tass uvedl, že aplikace značek BMW, Mercedes-Benz a Audi fungují normálně. Naopak aplikace Porsche byla údajně deaktivována už na začátku loňského léta.

„U značek Land Rover a Jaguar mají někteří zákazníci s aplikacemi potíže. Od výrobců jsme obdrželi oficiální oznámení a již dva měsíce probíhají práce na odstranění chyb,“ doplnil Avtodom. Prodejce Avtospetsentr pak ještě poznamenal, že v Rusku fungují jako obvykle mobilní aplikace čínských značek Mu Chery a Exeed AR.

Plně elektrické SUV Škoda Enyaq Coupé iV (na snímku) se představilo v roce 2022 a vzbudilo u zákazníků velký zájem. Automobilka zrychluje svoji elektrickou ofenzivu: do roku 2026 představí tři zcela nové elektrické modely a další budou následovat.
Škoda prodala méně aut. Chystá tři nové elektrické modely a expanzi do Vietnamu

Automobilka Škoda Auto kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastavila veškeré své aktivity v Rusku loni na jaře. Přerušila výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastavila i export vozů do země.

Ruský trh byl přitom jeden z nejvýznamnějších trhů pro značku Škoda, v roce 2021 pro ni byl dokonce druhým největším trhem na světě, když tam automobilka prodala 90 400 vozů.