Elektrické e:Ny1 je druhý elektromobil Hondy v Evropě, a první který míří mimo město

Až dosud měla Honda na evropských trzích jen jeden elektromobil, a sice stylové malé SUV Honda e. To však svým pojetím a hlavně dojezdem směřovalo prakticky jen na městský provoz. Oproti tomu nový vůz s krkolomným názvem e:Ny1 má potenciál i za hranicemi metropolí. Vůz v segmentu B-SUV stojí na úplně nové platformě, která pod podlahou kabiny ukrývá li-ion baterii o kapacitě 68,8 kWh. Ta slibuje dojezd až 412 kilometrů podle měřícího cyklu WLTP, a cestovní nabíjení u výkonné stejnosměrné nabíječky z 10 na 80 % za 45 minut.

Zdroj: Youtube

Motor, který je v jednom celku s převodovkou a řídící elektronikou, poskytuje 204 koní výkonu a 310 Nm točivého momentu. Honda tak slibuje solidní dynamiku, spojenou s vysokým komfortem podvozku.

Hybridní ZR-V vyplňuje mezeru mezi modely HR-V a CR-V

Úplně nový model pro Evropu, o kterém Honda říká, že sdílí DNA klasického Civicu. Je to koneckonců do jisté míry vidět i na vzhledu, a hlavně na pohonu, pro nějž Honda zvolila hybridní pohonné ústrojí e:HEV. Právě tento pohon, kombinující přímovstřikový dvoulitr s Atkinsonovým cyklem a dva elektromotory, slouží i v Civicu a pro kompaktní SUV dává velký smysl. Menší HR-V má verzi fungující na stejných principech, ale s menší patnáctistovkou.

Zdroj: Youtube

Lze položit otázku, zda vůbec existuje mezera pro další vůz, umístěný v modelové řadě Hondy mezi HR-V a CR-V. Ale historie u mnoha automobilek ukázala, že pro nové SUV se místo na trhu najde téměř vždycky. ZR-V navíc slibuje výborné jízdní vlastnosti inspirované Civicem, ale i dostatek prostoru pro cestující a zavazadla – konkrétně kapacita při sklopených zadních sedadlech dosáhne až 1 291 litrů.

CR-V vstupuje do nové generace poprvé jako plug-in hybrid

Hybridní pohon, který sdílí Civic s novým ZR-V, bude nově pohánět i CR-V, zde ale navíc přibylo i plug-in hybridní provedení. Šestá generace jednoho z dlouhodobě nejoblíbenějších SUV má taktéž dvoulitrový motor, kombinovaný se dvěma elektromotory, ale vedle verze e:HEV, která je klasickým „nenabíjecím“ hybridem, bude dostupná i varianta e:PHEV. Ta nabízí čistě elektrický dojezd až 82 kilometrů a nabíjecí čas z úplného vybití do plna za 2,5 hodiny, pokud je teplota baterie 25 stupňů.

Vedle nového designu má CR-V také větší vnitřní prostor. Rozvor náprav se protáhl o 40 milimetrů, což znamená o 16 milimetrů více pro nohy zadních cestujících. Téměř o pětinu je také oproti minulé generaci větší zavazadlový prostor, a Honda zmiňuje nastavitelný sklon zadních sedadel, přispívající pohodlí.

Zdroj: Youtube

CR-V vyjíždí vybaveno sadou funkcí Honda Sensing, sdružující aktivní a pasivní bezpečnostní prvky, která zahrnuje i všesměrový asistenční systém Sensing 360. CR-V by tak podle Hondy mělo být nejbezpečnějším v dané třídě.

Všechny nové vozy představila Honda v rámci premiéry jen relativně stručně, a chybí třeba zásadní informace, kdy je můžeme očekávat na našem trhu. Více se dozvíme v nadcházejících měsících.