Jeep Avenger se stane brzy nejmenším nabízeným modelem americké značky. Navíc ještě prvním plně elektrickým. Svoji veřejnou premiéru absolvoval tento vůz na autosalonu v Paříži, kde je jednou z mála zdejších skutečných novinek.

Podívat se na něj můžete do naší fotogalerie.

Automobilka současně odtajnila hlavní technické parametry. Vzhledem k tomu, že jde o elektromobil, bude mít pouze jedinou motorizaci. Agregát poskytne výkon 156 koňských sil a nejvyšší točívý moment 260 Nm.

Na délku Avenger měří 408 centimetrů, je tedy velký zhruba jako tuzemská Škoda Fabia. Přesto má podle tiskové zprávy Jeepu poskytnou solidní vnitřní prostor. Třeba zavazadlový prostor má objem 380 litrů.

I když bude mít auto pohon pouze předních kol, mělo by být schopno překonat nástrahy lehkého terénu. To díky velké světlé výšce 200 milimetrů a elektronicky nastavitelným jízdním módům  Snow (sníh) Mud (bláto) a Sand (písek).

Renault 4 jako náhrada Capturu?

V podlaze má Avenger zabudovánu vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh. Energie v ní uložená postačí na ujetí 400 kilometrů v cyklu WLTP a 550 v mětském režimu.

Auto se začne prodávat na počátku příštího roku. Výroba bude probíhat v Polsku.

V zásadě podobným vozem, i když zatím představeným pouze ve formě konceptu, je Renault 4ever Trophy. Návštěvníci autosalonu si ho můžou prohlédnout s výbavou, jako kdyby měl zítra vyjet na dakarskou pouštní rally. Design evokuje kdysi celosvětově hojně rozšířený model Renault 4.

Lepší představu o sériové podobě už dávají zveřejné rozměry délky a rozvoru. První z nich činí 417 a druhý 257 centimetrů. Vlastně tak půjde o plně elektrickou náhradu současného Capturu.

Příchod na trh lze očekávat někdy v polovině tohoto desetiletí.

Z dalších novinek už kolegové, kteří jsou přímo na místě hlásí jen čínské modely a spoustu různých městských minivozítek. Všecno to už, pochopitelně, jezdí jen na elektřinu z baterií.