V porovnání s hatchbackem Astra měří auto na délku o citelných 268 milimetrů více a od předního po zadní nárazník činí vzdálenost 4 642 milimetrů. Má poměrně nízkou stavbu karosérie, o čemž svědčí výška jen 1480 milimetrů.

Vůz si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Do zavazadlového prostoru lze naložit v pětimístné konfiguraci sedaček až 608 litrů nákladu, při sklopení zadních opěradel se prostor zvětší na 1634 litrů. Zákazníci, kteří zvolí plug-in hybridní pohon se budou muset spokojit s 548 a 1574 litry.

Opel bude vůz nabízet zatím se dvěma pohonnými jednotkami. Tříválcový zážehový turbomotor s objemem 1,2 litru může být vyladěn na výkon 110 nebo 130 koní. Slabší verze je vždy spojena pouze s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější pak také s osmistupňovým automatem. Ten se automaticky dodává při volbě čtyřválcového vznětového přeplňovaného dieselu s objemem půldruhého litru. Jeho výkon dosahuje 130 koňských sil.

Výbavy jsou k dispozici celkem tři. Edition se zmíněným tříválcem s nižším výkonem a manuálem začíná v akce na částce 599 990 Kč. Za silnější verzi téhož motoru se připlácí dvacet tisíc korun. Diesel s automatem už je oproti základu dražší o 120 tisíc Kč.

Za vyšší výbavový stupeň Elegance je třeba vynaložit 60 tisíc Kč (začíná na úrovni 659 990 Kč), nejvyšší GS nelze pořídit za méně než za 699 990 Kč. V tom případě je už ale ve voze vždy namontována silnější verze dvanáctistovky.

Vše důležité již v základní ceně

Součástí základní výbavy jsou třeba šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, zadní sedačky rozdělené v poměru 40:20:40, elektrické ovládání všech okének a vnějších zpětných zrcátek, rádio s šesti reproduktory a příjmem DAB, desetipalcový multimediální displej, multifukční volant, čtení dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel, LED světla, přední mlhovky, tempomat, automatickou jednozónovou klimatizaci, startovací tlačítko a parkovací senzory vpředu i vzadu.

Výbava Elegance přidává navíc automatickou dvouzónovou klimu, ergonomické sedadlo řidiče, parkovací kameru, adaptivní tempomat, bezklíčkové odemykání, vyhříváné přední sklo, střešní ližiny, ambientní osvětlení a o palec větší kola. Ve výbavě GS kupující naleznou například také adaptivní tempomat, kameru snímající celé okolí vozu, vyhřívání sedaček, sportovní pedály a černé doplňky na karosérii.

Astra Sports Tourer sice není ani v základní výbavě příliš levná, ale na druhou stranu je velmi dobře vybavená.

Konkurence z Koreje, Itálie a Francie je levnější

Nejlevnějším konkurenčním kombíkem v této velikostní třídě je Hyundai i30 kombi. Pohání ho čtyřválec s výkonem 110 koní. Cenovka je o hodně nižší. Základní výbava Start přijde na 419 900 Kč. Ovšem výbava je horší. Například auto jezdí na ocelových kolech, elektricky ovládaná jsou jen přední okna, klimatizace je manuální, centrální displej chybí, stejně jako parkovací senzory nebo kožený volant.

V závěsu je Kia Ceed SW, která přijde s litrovým stokoňovým tříválcem a výbavou Comfort na 429 980 Kč. Ani u tohoto vozu není v nejlevnějším provedeí ve výbavě automatická klimatizace, centrální displej nebo parkovací senzory, bez příplatku se ale auto dodává se střešními ližinami, rezervním kolem a elektricky ovládanými všemi okny.

Levnější než nový Opel je dále rovněž Fiat Tipo Kombi se stokoňovým zážehovým litrovým agregátem. Stojí přinejmenším 482 900 Kč, přičemž v interiéru je už za tuto cenu třeba i automatická klimatizace, multifunkční displej nebo kožený volant.

Už na 516 tisíc Kč se vyšplhala nejnižší cena Renaultu Mégane Grandtour. V jeho případě se nemusí nic připlácet za automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací senzory či LED přední světla.

Levnější než Opel Astra Sports Tourer jsou v základu ještě Seat Leon Sportstourer, který začíná na úrovni 544 900 Kč a Ford Focus kombi za 569 900.

Naopak dražší už je (o 6 700 Kč) Toyota Corolla Touring Sports, o více než čtyřicet tisíc Volkswagen Golf Variant či o 50 tisíc koncernový sourozenec Opel – Peugeot 308 SW. Nejlevnější Octavia Combi je teď po zdražení k mání od 659 900 Kč.