Renault Austral se pyšní mezi modely této francouzské automobilky mnohými prvenstvími. Například je do něho možné získat plnohodnotný head-up displej, řidiči může pomáhat největší množství elektronických asistenčních systémů (přesně 32) a multimediální systém Open RLink využívá technologii Google.

To znamená, že si řidič například nebude muset párovat svůj telefon se systémem ve voze, pokud chce například využívat navigační aplikaci Waze.

Koncept interiéru vozu je vůbec novátorský. Například na středové konzole se nachází velká posuvná opěrka pro zápěstí. Samotná středová konzole je pak prakticky prázdná. Je zde vlastně jen kromě dalších úložných prostor místo pro bezdrátově nabíjený telefon.

Jak na detaily uvnitř, tak i na designová řešení exteriéru vozu, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Kvůli tomu se řada klasických ovládacích prvků přesunula na jiná místa. Třeba tlačítko pro vypínání systému start&stop je hned vedle klasického startovacího knoflíku, což mi přijde jako docela logické řešení.

Vpravo od volantu jsou hned tři páčky. Kromě té pro spouštění stěračů je tu klasický "renaultí" systém nastavování hlasitosti audiosystému a přepínání stanic, a navíc ještě volič automatické převodovky. Zpočátku bude asi lecjakému řidiči činit problémy nahmatat na "první dobrou" tu správnou".

Renault Austral je třetí novinkou představenou od začátku nového strategického plánu Renaulution. Prvním z nich byl model Arkana, dalším pak plně elektrický Mégane.

Prostor v naprostém pořádku

Ten pak také nastolil novou designovou éru, což je u Australu patrné například na tvarování předního nárazníku. Platforma, na které je Austral postavený, umožňuje vytvořit opravdu prostorný interiér. Přestože je délka auta jen 451 centimetrů, i dozadu se pohodlně usadí dvojice nadprůměrně velkých dospělých. Zadní sedačky je navíc možné posouvat a tím navyšovat kapacitu zavazadelníku, který má i v základní konfiguraci vždy nejméně 550 litrů. Pod podlahu je pak možné umístit rezervní kolo.

Základní verze je poháněna mildhybridní zážehovou čtyřválcovou třináctistovkou s výkonem 140 koňských sil. Pouze ta má agregát spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Koupit ji lze u dealerů od 770 000 Kč.

U ostatních variant Australu (které už ale mají současně také lepší výbavy a stojí nejméně 875 0000 Kč), už není řidič nucen měnit převodové stupně ručně. Práci za něho udělá nová převodovka typu CVT, která je propojena s výkonnějším agregátem poskytujícím aý 160 koňských sil.

Na rozdíl od velké části jinde používaných bezestupňových převodovek však má nastavané virtuální převodové stupně, které simulují řazení a tím snižují obvykle špatně příjímanou vysokou úroveň monotónního hluku. Na krátké trase, kterou jsem zatím mohl absolovat v okolí středočeských Říčan, toto řešení fungovalo dobře. Nebylo ani potřeba jí napovídat pomocí páček u volantu.

Podvozek je dobře připravený popasovat se s nástrahami z velké části nekvalitních povrchů českých silnic. Sportovní jízdní vlastnosti od Australu nečekejte, ale na rodinných výletech se v něm budete cítit dobře.

Nižší než kombinovanou spotřebu šest litrů, která je uváděna u mildhybridní verze, bude mít Austral ve verzi full hybrid. Navíc potěší zvýšeným výkonem 200 koní a možností natáčení také kol zadní nápravy. Do Česka dorazí první kousky začátkem podzimu.

Více praktických poznatků o tomto voze samozřejmě přineseme po absolvování klasického týdenního redakčního testu.