Tragickou páteční nehodu, při které se na železničním přejezdu v Mlazicích srazilo auto s rychlíkem, pravděpodobně zavinil třiatřicetiletý řidič škodovky. Světelná signalizace na přejezdu bez závor totiž byla v provozu a bez vady. „Platil tam zákaz vjezdu,“ potvrdila mělnická policejní mluvčí Štěpánka Mikulenčáková.

Škoda Octavia, v níž cestovali tři lidé, vjela v šeru na přejezd s varovnými světly asi tři sta metrů za mlazickou zastávkou v pátek večer. Na trati se však právě řítil rychlostí sto kilometrů v hodině rychlík. Elektrická lokomotiva octavii nárazem úplně zdemolovala.

Řidič ani jeho spolujezdkyně ve věku jednadvacet a pětačtyřicet let nehodu nepřežili. Strojvedoucí i cestující naštěstí vyvázli bez škrábnutí. Zmuchlaný vrak škodovky, na které byly škody za asi tři sta tisíc korun, musel na vůz odtahové služby naložit jeřáb hasičů. „Další škody na majetku Českých drah přesáhly padesát tisíc korun,“ řekla policejní mluvčí.

Páteční neštěstí bylo v letošním roce na Mělnicku už sedmou srážkou auta s vlakem na přejezdu. Až poslední z nehod však měla smrtelné následky. „Během minulého roku se u nás na přejezdech srazilo s vlaky pět aut. Během těchto nehod zemřel jeden člověk,“ doplnila Mikulenčáková.

Podle statistiky České drážní inspekce se loni v českých zemích stalo na přejezdech skoro 290 nehod a po srážkách aut s vlaky zemřelo 45 lidí. Pokaždé byli viníky řidiči, kteří zbytečně riskovali. Z devíti tisíc přejezdů v Česku je chráněna pouze světelnou signalizací čtvrtina. Přesto se na nich odehrává skoro polovina všech nehod. Spěchající řidiči berou na lehkou váhu varování rudých světel i zásadu vycházející se zákona, podle které má vlak pokaždé přednost.