Do začátku zimy podle kalendáře zbývá ještě čtyřicet dnů, přesto už si zimní počasí na Mělnicku vybralo první oběť. Na silnici za Byšicemi zemřel v neděli večer po nárazu auta do stromu třiatřicetiletý muž. Osudné mu byly tři chyby, příliš vysoká rychlost, nezapnutý bezpečnostní pás a letní pneumatiky. Seat Toledo jel večerní tmou od Byšic k mělnickému Vtelnu. Když se asi dva kilometry za vesnicí dostala pravá část vozu za krajnici, strhl řidič řízení nalevo. „V nepřiměřené rychlosti se ale nalevo přetočilo celé auto a pokračovalo směrem do prostisměru. Tam vlétlo do silničního příkopu, kde narazilo do stromu,“ řekla o příčinách prvního zimního neštěstí na mělnicku policejní mluvčí Štěpánka Mikulenčáková.

Vyvrácený strom s rozmláceným autem zahlédl po pár minutách šestadvacetiletý řidič přijíždějící od Mělnického Vtelna. Rychle volal záchranáře, lékař však už muži, zaklíněnému v havarovaném voze, nemohl pomoci.

„Následné šetření odhalilo, že řidič nebyl během jízdy připoután a na jeho vozidle byly namontovány letní pneumatiky,“ uvedla Mikulenčáková. Technická závada k tragické nehodě nepřispěla. Škody na autě dosáhly částky sto tisíc korun.

»V zimním počasí je brzdná dráha auta na letních pneumatikách o deset metrů delší než na letních «

Stav vozovek ve středních Čechách v posledních dnech řidičům připomíná, že přestože je na cestách nečekají závěje sněhu, jízda je nebezpečná. Nechají–li na svých autech letní pneumatiky, riskují své životy. „V zimě je brzdná dráha na zimních pneumatikách až o deset metrů kratší než na pneumatikách letních,“ připomněla mělnická policejní mluvčí a poznamenala, že v zimě může každý metr zachránit lidský život nebo zmírnit škody. Hazardem přitom může být i jízda na ojetých zimních pneumatikách. „Nekvalitní zimní pneumatika, jejíž vzorek je nižší než čtyři milimetry, se chová stejně jako letní,“ zdůraznila Štěpánka Mikulenčáková.

Letní pneumatiky nebo zimní s příliš ojetým vzorkem patřily mezi časté příčiny dopravních nehod, kterých se o víkendu stalo na Mělnicku jedenáct. Ke dvěma z nich přispěla i příliš rychlá jízda a k dalším dvěma nedání přednosti v jízdě.