Nic se zatím nezměnilo během vyšetřování vykolejení rychlíku poblíž Vraňan na Mělnicku, kde 19. března jen zázrakem nedošlo po nárazu vlaku do auta stojícího na přejezdu k obrovské tragédii a při ošklivě vyhlížející nehodě se těžce zranil jediný člověk. Podle policie způsobila neštěstí trojice podvodníků, kteří se fingováním poškození podvozku na přejezdu snažili vylákat peníze od pojišťovny. Všichni vyslechli obvinění a dva z nich zůstávají stále ve vazbě.Kvůli nehodě je navíc stíhán také výpravčí stanice ve Vraňanech. I on byl obviněn z obecného ohrožení. Několik minut před nehodou ho operační důstojník mělnické policie žádal o zastavení provozu. Přesto do auta stojícího na přejezdu ve 140kilometrové rychlosti napálil rychlík do Děčína.

Železničář sice reagoval okamžitě – uzavřel ale jinou trať. Zmátlo ho, že policista hovořil o přejezdu „mezi Lužcem (nad Vltavou) a Horními Beřkovicemi“. Tam místo havárie skutečně leží – člověka od dráhy ovšem takové vysvětlení snadno zmate. Do těchto lokalit totiž také vedou od Vraňan koleje – jde ale o vedlejší tratě, a nikoli hlavní dvoukolejný tah z Prahy na Děčín a Ústí nad Labem, kde došlo k neštěstí. A třebaže tudy v nejbližší době žádný vlak projíždět neměl, výpravčí neprodleně zajistil, aby trať byla uzavřena. Mohl se ovšem dovtípit, když policista zmiňoval „hlavní trať“.

„Stíhání třiašedesátiletého výpravčího trvá,“ potvrdil Deníku Karel Sulek z mělnického policejního ředitelství. Podle něj nyní vyšetřovatel čeká na vyjádření znalců. Že by ale mezi nimi byl expert na češtinu, který by zhodnotil, jakou informaci výpravčímu před nehodou policie poskytla, Sulek pochybuje. „To, co řekl operační důstojník, je vcelku jednoznačné,“ soudí. Stejně jako policie zatím objasňování okolností nehody neuzavřela ani drážní inspekce. Zdeněk Neusar z její pražské centrály nicméně svůj názor netají. Sdělení obvinění výpravčímu policejním orgánem označil za „předčasné“. „Podle mě se všichni opravdu snažili střetu zabránit,“ vyjádřil se již půl dne po nehodě také mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Nyní ale dodává, že vedení železnice se nespokojí s konstatováním, že došlo k omylu, ale chce podrobně prozkoumat, proč se tak stalo.