Tato tranzitní služebna byla zřízena v souvislosti se zprovozněním železniční tratě z Prahy přes Kralupy nad Vltavou do Děčína v roce 1850 jako součást Severní státní dráhy. Od roku 1856 přibyla navíc železnice z Kladna do Kralup nad Vltavou pro přepravu kladenského uhlí.

Poštovní expedice byla v roce 1857 přemístěna přímo do obce, kde následně několikrát změnila své sídlo, a to vždy podle bydliště příslušného poštovního expedienta. Mezi nádražím a poštovní expedicí chodil třikrát denně poštovní posel.

Od roku 1865 byla navíc zprovozněna tzv. Turnovská dráha spojující Polabí s Turnovem a Libercem. Kralupy nad Vltavou se tak staly důležitým železničním uzlem. Poštovních zásilek a balíků přibývalo, neboť vlaková pošta přivážela poštu ze všech tří tratí až šestkrát denně.

V roce 1868 byla poštovní expedice povýšena na poštovní úřad a prvním kralupským poštmistrem byl jmenován Josef Rott. Od roku 1873 byl do Kralup nad Vltavou zaveden telegraf.

Do současné poštovní budovy byl poštovní úřad Kralupy nad Vltavou přestěhován v roce 1937. Tuto budovu vystavěla mělnická firma Ing. Širc & Ing. Zeman podle projektu architekta Vojtěcha Krcha z Prahy.

Michal Šolc