Zdroj: Radek Pecak
Zatím poslední novinkou Abrexu je Škoda Garde
Zdroj: Radek Pecak
Výroba probíhá v přestavěném statku v Divišově
Zdroj: Radek Pecak
Nejdříve se tvary nového modelu ověřují díky plastovému výrobku
Zdroj: Radek Pecak
Pak se pracuje na formách pro odlévání zinkové slitiny
Zdroj: Radek Pecak
Pro měřítko 1:43 jsou formy velké několik desítek centimetrů, pro 1:18 mají i přes metr
Zdroj: Radek Pecak
Připravit se musí také formy pro plastové díly
Zdroj: Radek Pecak
Po otevření formy vypadne takováto karosérie
Zdroj: Radek Pecak
"Komín" je vlastně vyplněný vstřikovací otvor
Zdroj: Radek Pecak
Detailní pohled na čerstvě odlitou karosérii modelu Škoda 1201
Zdroj: Radek Pecak
Po očištění a obroušení se lakuje
Zdroj: Radek Pecak
A detaily takzvaně "tampónují"
Zdroj: Radek Pecak
Plastových dílů je několik typů
Zdroj: Radek Pecak
Na skla se samozřejmě využívá čirý plast
Zdroj: Radek Pecak
Na podvozky a kola černý
Zdroj: Radek Pecak
Z těchto maličkostí se sestavují kola
Zdroj: Radek Pecak
Toto už jsou nápravy připravené k montáži do karosérie
Zdroj: Radek Pecak
Skla se lepí ručně
Zdroj: Radek Pecak
Je to práce pro ženské ruce
Zdroj: Radek Pecak
Chce to pečlivost a malé nástroje
Zdroj: Radek Pecak
Modely v měřítku 1:18 obsahují několiknásobně větší množství dílů
Zdroj: Radek Pecak
Takto pak vypadá hotové dílo
Zdroj: Radek Pecak
Nebo takto
Zdroj: Radek Pecak
Abrex dělá mix současných i historických modelů
Zdroj: Radek Pecak
Prvním modelem kompletně vyvinutým a vyrobeným v ČR byla Škoda Forman
Zdroj: Radek Pecak
Následovaly i Škody 1201, včetně provedení pohřební vůz a sanitka
Zdroj: Radek Pecak
Pro různé řady jsou různě barevné obaly
Zdroj: Radek Pecak
Tuto paletu by si určitě rád přivlastnil každý sběratel
Zdroj: Radek Pecak