Stejně jako v minulém roce budou moci zájemci využít parního spěšného vlaku Českých drah v čele s lokomotivou číslo 434.2186. Lokomotiva, přezdívaná čtyřkolák, která byla vyrobena ve Slaném v roce 1917, je dnes deponována v Praze - Vršovicích.
Souprava se na svou pouť přes Kralupy kolem Vltavy s památnou horou Říp na dohled vydá tentokrát z nádraží Praha-Braník, kde už začal předprodej jízdenek. Bonusem pro cestující s platnou historickou jízdenkou bude vstup do expozic Železničního muzea Zlonice zdarma.
Muzeum zákazníkům nabídne především výstavu největší sbírky cukrovarských lokomotiv v České republice. Samozřejmostí jsou jízdy na polní úzkorozchodné malodráze, prohlídka soupravy historického nákladního vlaku a expozice zabezpečovacího zařízení s modelovým kolejištěm.
Chybět nebude ani další doprovodný program. Celá akce potrvá v sobotu od devíti do šestnácti hodin.
Hlavním lákadlem pro odborníky na železniční dopravu a historii československého průmyslu bude představení nejstarší dochované motorové lokomotivy vyrobené firmou Českomoravská Kolben&Daněk Praha v Železničním muzeu Zlonice.
Jedná se o stroj typu 1435 BN 60 s dieselovým motorem Škoda 6 S 110 sestrojený v roce 1955 pod továrním číslem 3559, který se do sbírek zlonického muzea dostal z vlečky Mlékárny Hlinsko teprve v září minulého roku a jehož oprava v těchto dnech právě vrcholí.
Ten patří do sedmdesátikusové série, kterou ČKD v letech 1955 - 1957 navázalo na předválečné začátky v tomto oboru a připomíná někdejší slávu nejstarší z podřipských lokálek, na které lokomotiva stejného typu zajišťovala obsluhu Cukrovaru v obci Hospozín.
Nastoupit do vlakové soupravy, tažené párou, můžete v Kralupech nad Vltavou a dalších místech na trati Praha – Slaný – Louny.
Autor: Jiří Herain
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditParní vlak z Braníka míří do Zlonic přes Kralupy
Kralupy/ Železniční muzeum ve Zlonicích zahájí v sobotu už třínáctou sezonu.
Stejná parní mašina zastaví opět v Kralupech v sobotu kvůli dolévání vody do bezedného kotle. Protože je zastávka dlouhá, milovníci historických lokomotiv mají dost času si ji prohlédnout
|
Foto: Foto: Jiří Herain