K poslední smrtelné nehodě došlo poslední zářijový den v časných ranních hodinách na silnici I/16 u Mlčechvost. Podle mělnické policejní mluvčí Markéty Johnové třiadvacetiletý šofér Škody Octavie cestoval směrem na Mělník, když ze zatím neznámých příčin vyjel mimo silnici, narazil do svahu a dále se s vozidlem několikrát převrátil přes střechu a skončil na poli. „V době příjezdu složek Integrovaného záchranného systému nejevil známky života a byl vzdálený několik desítek metrů od auta. Lékař u něj bohužel konstatoval smrt,“ uvedla mluvčí s tím, že příčiny a okolnosti dopravní nehody jsou předmětem vyšetřování mělnických dopravních policistů.

Dopravní nehody v roce 2018
- Celkem bylo 695 dopravních nehod
- Zemřelo 5 osob
- 27 lidí se těžce zranilo
- 36 lidí se zranilo lehce

Kritická místa na Mělnicku jsou podle mělnické mluvčí na silnici II/101, kde se odbočuje na Záryby a samozřejmě velmi dobře známá silnice I/9 směrem od Mělníka na Českou Lípu. „Nejtragičtější je úsek na osmatřicátém kilometru v zatáčce mezi Tupadly a Medonosy,“ uvedla Johnová.

V tomto místě nejčastěji dochází k nehodám na motocyklech. Zároveň je ale i pro motorkáře tou nejoblíbenější trasou. „V okolí Prahy je úsek silnice číslo devět z Liběchova na Dubou v motorkářském světě velmi oblíben převážně pro svůj kvalitní asfaltový povrch a členitou silnicí se spoustou zatáček,“ vysvětlil Karel Březina, komentátor a spisovatel moto sportu z Mělníka.

Malebné okolí Kokořínska láká motorkáře nejen z okolí Prahy, ale i ze vzdálenějších měst České republiky a Německa. „S nadsázkou lze říci, že čím jsou pro motorkáře z Brna, co se atraktivity týče, Buchláky, tím je pro motorkáře z Prahy silnice směrem na Dubou,“ říká Březina.

Na Mělnicku je registrovaných celkem 9839 motorkářů, mopedistů, majitelů skútrů a dalších. V poměru ke všem registrovaným vozidlům činí jejich podíl celkem jedenáct a půl procenta, což je o něco méně, než celorepublikový průměr třináct procent.

Nejnebezpečnějšími křižovatkami na bývalém okrese Mělník je ta, kde se vyjíždí z Kralup směrem na Veltrusy. Tedy křížení silnic II/ 101 a II/608. „Tahle křižovatka není úplně přehledná. Auta tu kolem Veltrus často jezdí dost rychle. A když si řidič myslí, že to ještě stihne, mnohdy už ten přijíždějící nestačí zabrzdit,“ potvrzuje řidička Marcela Dvořáková z Kralup, která vlastní řidičské oprávnění už před dvacet let a na téhle křižovatce vyjíždí téměř denně.

Další nebezpečnou křižovatkou, kde často dochází ke střetům, je Kopa. Křižují se tu silnice II/244 a II/331 z Kostelce do Všetat a z Kel do Ovčár.