Šestnáct dopravních nehod se stalo od začátku letošního roku na jediné křižovatce. Je jí křížení silnic I/16 a 608 na nadjezdu dálnice D8 u Nové Vsi. Na kritickém úseku řidiči často nedávají přednost v jízdě a hazardují tak se zdravým svým i ostatních.

Většinu nehod řidiči způsobují hlavně nedostatečnou soustředěností a zbrklostí. Jinak si nelze vysvětlit, že letošních třináct nehod z celkových šestnácti, jež se zatím na křižovatce odehrálo, bylo způsobeno právě nedáním přednosti v jízdě.

Situaci na křižovatce zhoršuje výrazným způsobem fakt, že velké množství řidičů na hlavní silnici nedodržuje šedesáti kilometrovou rychlost, která je v úseku předepsaná. Vystavují se tak sami nebezpečí srážky s vozem, jehož řidič je nestačí spatřit a vjede jim do cesty.

Nedání přednosti v jízdě bylo i důvodem srážky z úterý tohoto týdne. Skoro sedmdesátiletý řidič vjel s osobním autem pod kola kamionu, který už nestačil srážce nijak zabránit. Na místě zemřela starší žena, další dva muži z osobního auta utrpěli těžká zranění. Jednoho z nich musela do nemocnice transportovat helikoptéra.

O tom, že je křižovatka u Nové Vsi riziková, vědí své především šoféři, kteří přes ni musejí často jezdit. K nepříjemným situacím dochází v celé délce nadjezdu, nicméně křižovatka se silnicí od Nové Vsi s protějším sjezdem z dálnice D8 ve směru na Prahu je však nejhorší. „Projíždím tam skoro každý den a už jsem si zvykl. Pravda ale je, že výhled na silnici od Slaného, když vyjíždím od Nové Vsi, je dost mizerný. Hlavně, když někdo jede rychle,“ řekl pro Mělnický deník řidič z Kralup nad Vltavou.

Patnáct nehod za sedm a půl měsíce není málo. Ještě více aut tam ovšem za stejné období bouralo v loňském roce. „Za stejné období loňského roku tam došlo k 20 nehodám,“ uvedla mělnická policejní mluvčí Markéta Johnová. Do konce minulého roku se na této jediné křižovatce stalo celkem 36 nehod, z toho čtyřiadvacet kvůli nedání přednosti v jízdě.

Řidiči by na nadjezdu u Nové Vsi měli sundat nohu z plynu a dodržovat předepsanou šedesátku. Podstatně se tak zmenší riziko střetu s méně pozornými šoféry přijíždějícími po vedlejší komunikaci. Ti by zase měli klást větší důraz na pořádné rozhlédnutí a křižovatkou vždy projet co nejbezpečněji.
Počet nehod na kritické křižovatce by neměl růst takovým tempem, jako v předchozích letech. Do začátku roku 2009 je totiž uzavřena část silnice 608 vedoucí před Nové Ouholice. Na křižovatku tak nemohou jezdit řidiči od Kralup nad Vltavou a Veltrus.