K nehodě došlo asi deset minut po poledni. Na místě zrovna prožívali běžnou rodinnou procházku Petr Čapka, Ladislav Makeš, Petr Jindráček a Pavel Seeman. Ti si užívali volno s manželkami a osmi dětmi.

Ve chvíli, kdy procházeli od rybníka směrem na parkoviště po úzkém chodníku, se blížilo osobní vozidlo od Lhotky. Událost se seběhla poměrně rychle, vozidlo nejelo extrémně rychle, jelo stále rovně, aniž by zatáčelo a na úrovni „zámečku“ začalo agresivně brzdit. Kola se zablokovala a vůz se vymrštil na svodidla. Přelétl je a dopadl na střechu na vodní hladinu asi pětadvacet metrů od břehu.

Ve stejné chvíli od Kokořínského dolu přijel další zachránce ve svém bílém Passatu s manželkou a dítětem. Zastavil auto a v oblečení ihned skočil do vody a plaval k potápějícímu se vozu. Petr Čapka ani Petr Jindráček neváhali ani vteřinu a vrhli se do ledové vody za prvním zachráncem.

Havarované vozidlo bylo přední částí zabořené do dna a celkem rychle se podle jejich slov potápělo. Hrdinové nejdříve zkoušeli otevřít zavazadlový prostor, stále ještě svítila světla, ale celé auto bylo zamčené zevnitř. Zachránce z Passatu měl v autě sekerku, kterou se pokoušel otevřít zamčené zadní dveře. Viditelnost pod vodou byla asi dvacet až třicet centimetrů a vzhledem k teplotě vody nebylo možné se potopit.

Po krátkém zhodnocení situace, kdy mohl být řidič zaklíněn a připoután pásem, který by mohl bránit vyproštění a vyražením okénka by se řidič mohl utopit, se rozhodli vůz odtáhnout ke břehu.

Pavel Seeman a Ladislav Makeš s manželkami organizovali záchrannou akci ze břehu. Zastavovali každé projíždějící vozidlo, aby získali dostatek tažných lan a auto přitáhli ke břehu. Po navázání k tažnému oku auta všichni zachránci doplavali na pláž a snažili se za pomoci dalších řidičů vozidlo lanem dotáhnout ke břehu. Bylo jich tam více než deset z různých aut projíždějících okolo. To se podařilo přesně ve chvíli, kdy na místo dorazila sanitka s lékařem a policejní hlídka ze Mšena.

Policista Jirka Mašek seskočil do vody k havarovanému vozu a snažil se ho otevřít. V této době se už prokřehlí zachránci převlékali do suchých věcí a dek, které jim poskytla manželka majitele Harasova. Řidič Passatu, který byl v ledové vodě nejdéle, nakonec musel být ošetřen kvůli podchlazení. Otevření zamčených dveří se ani policistovi nepodařilo. Vyprostit ho museli nakonec až mělničtí hasiči.

I po takovém úsilí bohužel vyproštěný řidič po převozu do nemocnice zemřel. Nyní je nařízena pitva a kontrola technického stavu vozidla.