Radost měl ale pochopitelně i z dakarského výsledku, který bere jako ocenění celého týmu. „Jsem za to vděčný, protože jsme si s celým týmem obrovsky mákli. Přitom každému bych přál zažít tu dobrou náladu jak v našem bivaku, tak v kabině. Kluci mechanici do všeho šli s vervou, každý den makali do ranních hodin, každý den hrála muzika. Musím říct, že taková parta se těžko hledá. A dík si zaslouží také naši fanoušci, partneři a rodiny, protože podpora letos byla neuvěřitelná a my si jí moc vážíme. S letošním Dakarem jsme spokojení,“ řekl Martin Macík.

Tipsport liga Dukla Praha - Příbram 6:0 (4:0).
OBRAZEM: Příbram utrpěla další debakl, tentokrát od Dukly

Odpočívat se nebude

Kdo by čekal, že si teď ale s kolegy dopřeje zasloužený odpočinek, ten by se mýlil. Martin Macík bude kromě rodičovských povinností dále žít letošním Dakarem. Čeká ho totiž organizační práce spojená s besedami Posedlí Dakarem, které se na konci ledna rozjedou po celé České republice.

„Besedy původně vznikly na přání fanoušků. Postupně se sály zvětšovaly a míst přibývalo. Pro nás už je teď skoro povinnost objet po Dakaru Českou republiku a osobně našim fanouškům za jejich super podporu poděkovat. Myslím, že sociální sítě jsou fajn, ale nic nepřekoná sílu osobního setkání. Lidé se můžou zeptat na cokoliv, podáme si ruku, uděláme selfíčka a řekneme si, co je potřeba. Fanoušky bereme jako součást našeho týmu. A máme radost, že to vnímají stejně a podporují nás během Dakaru i na besedách,“ popsal Martin Macík.

Ten připravované akce využije také k informování o projektu Respect Road – na silnici nezávodím, jehož prostřednictvím se snaží řidiče vést k vzájemnému respektu na silnicích a upozornit na nejčastější chyby, kterých se za volantem dopouštíme.

Neodpočinou si ani zbylí členové týmu v čele s mechaniky. Už bezprostředně po návratu týmu do vlasti začalo plánování a přípravy na Dakar příští. „Vývoj závodních aut jde každý rok kupředu a je logické, že pro příští ročník už máme pro Karla připravené změny, které nám pomohou dál zrychlovat. Budeme řešit motor, převodovku a spoustu dalších věcí. A není už tajemstvím, že budeme stavět i další závodní auto, které bude zase o generaci dál,“ prozradil Martin Macík starší, pod jehož taktovkou budou vylepšení probíhat hned poté, co se závodní speciál, který je zatím stále v Džiddě a vyhlíží trajekt na cestu do Francie, dostane zpět do sedlčanských dílen.

Za kolik na tuzemské sjezdovky? Denní skipas vyjde na šest set korun