„Jsme v cíli a já i tým jsme spokojení. Jeli jsme na celkový výsledek. V klidu a vyrovnaně. A povedlo se. Musím pochválit kluky v kabině. František (navigátor Tomášek pozn. red.) navigoval geniálně, nebloudili jsme, byl si jistý. David (mechanik Švanda pozn. red.) si dokázal poradit kdykoliv to bylo potřeba. V boudě bylo veselo. Kluci mechanici dřeli dnem i nocí, i jim paří velký dík. Celý tým šlapal jako hodinky, přitom byla pořád dobrá nálada. Karel fungoval krásně, závěrečné těžké duny proplul naprosto hladce. Velké díky patří všem fanouškům, kteří nám drželi palce a svými vzkazy nám dodávali velkou sílu,“ radoval se po dojezdu do cíle Martin Macík.

Vyrovnání svého osobního maxima stvrdil třetím místem v závěrečné etapě z Harazu do Kaddíji. „Etapa byla navigačně těžká a hodně rychlá. Letěli jsme rychlostí okolo 160 kilometrů, drželi jsme to, jak jsme mohli. Nakonec třetí místo, takže paráda,“ konstatoval třicetiletý Macík, který byl v soutěži kamionů nejlepším závodníkem mimo tovární týmy.

Ačkoliv nejslavnější a nejnáročnější motoristický závod na světě je pro tento rok minulostí, pro členy týmu bude dakarské dobrodružství pokračovat ještě po návratu do České republiky. Na besedách Posedlí Dakarem, které proběhnou během ledna a února, se potkají s fanoušky v Sedlčanech, Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, Jablonci, Českých Budějovicích, Zlíně a dalších městech. Akce návštěvníkům přinesou historky, videa, vyprávění a další zajímavé detaily z letošního Dakaru, na které nebyl prostor během samotného závodu.

Součástí bude i projekt Respect Road – Na silnici nezávodím, který Martin Macík připravuje spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky.

Ilustrační foto
Semifinále se vzdálilo, Kocouři už ale zase myslí na extraligu
Ilustrační foto
Výhra nebo nic! Risk ale nevyšel