VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mšenské ploché dráze je padesát let!

MŠENO - V jubilejní sezoně čeká PDK Grepl hned několik vrcholných podniků

21.4.2007
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Pavel Loužecký

 

Po loňských oslavách 700 let od založení se v Mšeně bude slavit i letošním roce. Přesně půlstoletí je stará tradice ploché dráhy, sportu, který Mšeno proslavil nejen doma, ale i ve světě. A jakých těch padesát let bylo?

První závod se uskutečnil 20. října 1957. V šedesátých letech vznikla tradice závodů pořádaných 1. května, která trvá dodnes. Na prvního máje 1964 se ve Mšeně jelo první kolo mistrovství světa. Devět tisíc tehdy přihlížejících diváků zůstává dodnes nepřekonaným rekordem. Ve stejném roce se uskutečnilo ještě finále jednotlivců o mistra ČSSR. V roce 1968 zavítalo na Mělnicko druhé kolo mistrovství světa jednotlivců. Do Mšena se sjížděla naše i mezinárodní elita. Pamětníkům jistě netřeba připomínat jména jako Tomíček, Kasper, Průša, Ledecký, Volf, Šváb a jiná. „Nejvíce mi v paměti utkvěl jezdec z tehdejšího sovětského svazu Igor Plechanov, který byl ve své době jedním z nejlepších na světě,“ vybavuje si bývalý plochodrážní jezdec, dnes hlasatel všech mšenských závodů Miloslav Čmejla.

V sedmdesátých letech nastal tak trochu odklon od ploché směrem k terénním soutěžím a autům. Plošina přežívala. Na lepší časy se začalo blýskat v roce 1992, kdy místní podnik založil oddíl Speedway club Oliba. Ten pod vedením Jiřího Opočenského zvelebil stadion a vybudoval osvětlení. V květnu roku 1995 tak Mšeno mohlo hostit kontinentální semifinále MS. Na startu se sešly takové hvězdy levých zatáček, jakými byli Hans Niellsen, Mark Loram, Niki Pedersen, Greg Hanckock. Vrchol přišel s finálovým závodem světového mistrovství juniorů jednotlivců v roce 1997. Kupodivu však v tom samém roce činnost klubu skončila. Po roce 1998, kdy se nejezdilo, byl v roce následujícím založen nový plochodrážní klub při SK Mšeno pod vedením Vladimíra Wasyliwa, který úspěšně pokračoval ve šlépějích Oliby. Od té doby se ve Mšeně jelo mnoho vynikajících podniků včetně mistrovství Evropy a světa. Odjelo se také několik finále jednotlivců, která díky vynikající atmosféře vstoupila do historie.

Od roku 2005 vede klub dlouholetý sponzor a veliký fanoušek Rudolf Grepl, kterému hodně pomáhá bývalý plochodrážní jezdec Antonín Kasper starší. Nezapomenutelná se stala loňská sezona, ve které PDK Grepl nejprve suverénně vyhrál první ligu družstev a poté i baráž o extraligu proti Pardubicím. Hvězdné Zlaté přilbě nakonec nepomohl ani Australan Adams, a tak se v roce kulatého výročí jede ve Mšeně nejvyšší domácí soutěž družstev. Její první díl už mají plochodrážníci za sebou, když minulý víkend na pražské Markétě skončili čtvrtí.

Ve Mšeně zahájí závodní sezonu tradiční prvomájový Memoriál Emila Sovy. K největším lákadlům roku budou mimo extraligy patřit vzpomínkový závod na Antonína Kaspera mladšího (27. 7.) a především závod mistrovství světa jednotlivců (23. 6.). V tomto podniku budou moci diváci držet palce českému triu Adrian Rymel, Lukáš a Aleš Drymlové.

„K tomu, aby se letošní oslavy zdařily, je třeba každé ruky, sponzora, fanouška. Poděkování patří všem, kteří za těch padesát let nějakým způsobem pomohli,“ připomněl Miloslav Čmejla.

21.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olympik proti Chrudimi sahal po senzaci, nakonec smolně padl.

Jedna z klíčových bitev. K soutoku míří Oceláři

Forbíny Rytířů Mělnických v prostorách poetické kavárny Pohodovej anděl.
11

Stanou se rytířské forbíny novou tradicí?

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

KRÁTCE: Máslový betlém se prodraží

Mělnicko - Přinášíme vám přehled krátkých zpráv z regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT