„Red Bull Ring je krátký a relativně jednoduchý okruh. Rozdíly proto budou minimální a pokud v kvalifikaci například zajedete o dvě desetiny horší kolo, může to znamenat klidně i o osm pozic horší výsledek. Bude to opravdu velmi vyrovnané a je třeba využít jak každého detailu v nastavení auta, tak spolupráce s ostatními jezdci. Rovněž budete potřebovat štěstí,“ uvědomuje si Pekař, jaká ho v Rakousku čeká výzva.

Okruh ležící ve Štýrsku je rychlou tratí, která navíc měří pouze 4,318 kilometrů a skládá se jen z deseti zatáček. Na tento prostor se ale bude muset během víkendu vejít hned 44 aut. Jen z toho je jasné, že nebude daleko ke kolizím a dalším problematickým situacím. Kvůli vysokému počtu účastníků budou logicky náročné i obě kvalifikace, které navíc potrvají pouze 20 minut.

„V kvalifikaci bude třeba být ve správnou dobu na správném místě. Velmi důležitá bude i výhoda větrného pytle. Řekl bych, že tentokrát bude možná důležitější než kdekoli jinde. Každý metr v závětří se bude velmi hodit. Na tak krátké trati je to navíc složité i s hustým provozem. Při rychlém kole se vám totiž mohou do cesty snadno připlést závodníci, kteří se zrovna připravují na svůj další pokus a jedou tak pomalým tempem,“ přibližuje Pekař kvalifikační nástrahy.

Zásadní roli nejspíše sehrají i traťové limity, což tak trochu napověděla i červencová Velká cena Rakouska F1. Při ní byla v kvalifikaci smazána řada časů a v závodě poté padla velká spousta penalizací. I na něco takového je český jezdec připraven.

„Na něco takového bude nutné dávat pozor v kvalifikaci i v závodě. Když totiž opustíte trať v kvalifikaci, měřené kolo se vám škrtne. V závodě pak můžou tři výjezdy ven znamenat pětisekundový trest, což vás v tak vyrovnaných jako Clio Cup může odsunout o pět nebo i klidně o deset míst,“ upozorňuje.

Do Rakouska se Pekař vydává jen tři týdny poté, co si na Slovakia Ringu při závodech ESET Cupu definitivně pojistil titul šampiona v hodnocení vozů páté generace. I v Clio Cup Series má ovšem nakročeno k úspěchu. Daří se mu zejména v klasifikaci Mid Europe. Dva podniky před koncem se totiž v průběžném pořadí nachází pouze za Gabrielem Torellim s Anthonym Juradem a patří mu třetí místo. Bronz ale ani zdaleka nemá jistý. Zejména čtvrtý Nikola Miljković totiž číhá na příležitost. Srb za českým jezdcem zaostává jen o 23 bodů.

Carpek Service budou na Red Bull Ringu reprezentovat i Henrik Seibel s Filipem Sandströmem. Zatímco německý závodník se v rámci Clio Cupu Mid Europe nachází na čtvrtém místě hodnocení Challengers, švédský mladík Sandström si zazávodí v letošním sezoně poprvé. Carpek Service ale pro něj rozhodně není neznámým prostředím. Za mělnický tým totiž závodil už v letech 2020 a 2021. Zatímco v prvním roce dosáhl na celkové třetí místo v Clio Cupu Central Europe, o sezonu později na titul v ESET Cupu. To vše dokázal s vozem starší čtvrté generace. Ani „pětka“ mu ale není cizí. Zazávodil si s ní totiž loni při podniku Clio Cup Series na Hockenheimringu v barvách stáje T2CM.

Meixnerova brněnská výzva

Clio Cup Series na Red Bull Ringu ovšem nebude jediným podnikem, ke kterému budou o víkendu u Carpek Service směřovat svou pozornost. Na Masarykově okruhu v Brně totiž vyvrcholí letošní ročník ESET Cupu, kde bude tým s vozem čtvrté generace reprezentovat Richard Meixner. Vzhledem ke starému asfaltu zde bude alfou a omegou hospodaření s pneumatikami.

Do Brna Meixner přijíždí jako čtvrtý muž čtyřkového hodnocení. Teoreticky stále může přeskočit třetího Adama Konopku, na kterého ztrácí 11 bodů. Český jezdec v předchozích závodech ukázal, že je schopen bojovat o pódiová umístění. Zatímco v dubnu na Hungaroringu bral druhé, respektive třetí místo, v červnu na Slovakia Ringu přidal další bronz.