Seibel původně plánoval v Monze startovat. Své plány ovšem musel na poslední chvíli přehodnotit. "V Monze jsem chtěl závodit. Moje zkouška ale byla přeložena ze čtvrtka na pátek. Tím pádem to nebude možné," vysvětluje svou absenci.

Kvůli maturitě nebude Seibel závodit ani při podniku ESET Cupu na Hungaroringu. Ten se uskuteční hned týden po závodech v Monze, tedy o víkendu 28. - 30. dubna. Poté už nebudou školní povinnosti jeho letošní závodní program narušovat.

Seibel letos plánuje účinkovat jak v Clio Cupu Mid Europe, tak v ESET Cupu. Zatímco v prvním případě obhajuje třetí příčku v klasifikaci Challengers, v ESET Cupu se pokusí navázat na stříbrnou pozici v hodnocení vozů Renault Clio páté generace. K jediné termínové kolizi mezi Clio Cup Series a ESET Cupem dojde o víkendu 8.-10. září. Zatímco ESET Cup bude v tomto termínu závodit v Brně, Clio Cup Series na Red Bull Ringu.

Šéf stáje Carpek Service Tomáš Pekař Seibelovo rozhodnutí schvaluje a vyjadřuje mu maximální podporu: "Závodění je sice naše velká společná vášeň, v životě jsou ale momenty, kdy zkrátka musí jít stranou. Já i celý tým držíme Henrikovi u maturitní zkoušky palce a těšíme se na jeho návrat do týmu. V Oscherslebenu ukázal slibnou rychlost a věříme, že letos může předvést velké věci," říká.

Při úvodním podniku ESET Cupu v Oscherslebenu Seibel směřoval v úvodní jízdě za třetí příčkou. Pak mu ale prasklo ložisko levého zadního kola a nakonec musel odstoupit. Ve druhé jízdě se propracoval z poslední 12. pozice na sedmou.

Pekař proti padesátce soupeřů

Tomáš Pekař nebude v Monze čelit slabé konkurenci. Ačkoli se původně očekávalo, že součástí startovního pole bude letos menší počet jezdců než loni, startovní listina italského podniku čítá celkem 51 jmen. V akci neuvidíme jenom účastníky Clio Cupu Mid Europe, ale také Clio Cupu Europe a Clio Cupu Italia. Pekař bude bodovat jak do Mid Europe, tak do evropské klasifikace.

Vzhledem k 51 vozům na startu se dá očekávat, že okruh v Monze bude sem tam závodníkům těsný. Riziko kolizí a výjezdů zpomalovacího vozu tak nebude během závodů vůbec nízké. Vysoký počet aut bude představovat výzvu také v kvalifikacích. Tam bude důležité být ve správnou dobu na správném místě a poskládat dohromady ryché kolo, které nebude narušeno žádným z pomalu jedoucích vozů.

Závodní víkend odstartuje v pátek. Během něj budou na programu volné tréninky (9:00, 12:00) a poté kvalifikace pro druhý závod víkendu (16:30). Sobota odstartuje kvalifikací na první závod (10:40) a pak přijde na řadu samotná první jízda (15:45). Nedělní závod odstartuje ve 13:35