Ve startovní listině, kterou pořadatelé zveřejnili, najdeme přes čtyřicet potvrzených účastníků. Skládá se zejména z automobilů, kterých bude více než třicet. Motocykly mají čtrnáctičlenné zastoupení včetně jedné sajdkáry.

Fanoušci se mohou těšit na špičkové rallyeové vozy. Mezi nimi dominuje Škoda Fabia WRC, kterou bude řídit Jan Horálek. Představí se ale také novější auta jako Škoda Fabia Rally2 evo a Ford Fiesta R5. Ty budou řídit David Tomek, respektive Václav Kopáček.

Na své si přijdou také milovníci historie. Lukáš Krupička se totiž ukáže s Audi Coupé Quattro A2. V akci uvidíme i legendární "žigulíky", konkrétně modely Lada VFTS a Lada 2105. S VFTS pojede Pavel Vosecký a s 2105 Tomáš Klokočník starší. Přihlásily se i starší vozy Škoda, jako jsou 120, 130 nebo Favorit.

Pozornost bezpochyby vzbudí i Martin Barchánek. Ten totiž bude mělnické motoristické fanoušky bavit za volantem vozu Chevrolet, který se v minulosti účastnil závodů NASCAR v USA.

Mezi motocykly se objeví stroj, který dříve závodil v mistrovství světa. Je jím Aprilia 250 RS. Na ní bude sedět Jiří Rameš. Zastoupeny budou také značky Yamaha, Honda, NSU a Norton. Chybět nebudou ani české motocykly ČZ a Jawa.

O jednočlenné zastoupení sajdkár se postará Jiří Bálek se strojem Haller BMW R100. Bálkovým spolujezdcem bude Petr Langer.

Delší trasa, více jízd

V porovnání s loňským ročníkem, který nesl název 100 let motorsportu na Mělníku, na účastníky čeká o poznání delší trasa. Zatímco loni absolvovaly motorky i auta úsek vedoucí od mostu Josefa Straky k Vrázově vyhlídce o délce 1 100 metrů, letos se motorky i auta projedou více. Do nové trasy bude zahrnut nejen Mělník, ale také přilehlé obce.

Auta absolvují téměř šest kilometrů. Začne se nezpevněným úsekem v Zelčíně. Následovat bude Hořín, Brozánky, most Josefa Straky a poté cíl na Vrázově vyhlídce. Motorky pojedou jen 4,32 kilometrů. Z bezpečnostích důvodů totiž budou ušetřeny nezpevněné části v Zelčíně a odstartují až za ní.

Vozy budou do rozjížděk opět startovat jednotlivě. Auta po jedné minutě, motocykly po 30 vteřinách. Ani tentokrát se nebude měřit čas.

Delší trasa nebude jedinou změnou. Pojede se i větší počet jízd. Zatímco kategorie Rally odjede čtyři, účastníci kategorie Moto dvě. Loni všichni absolvovali trasu dvakrát.

Mění se i umístění depa. To sice původně mělo být stejně jako loni v Mělníku na náplavce, kvůli rekonstrukci ulice Plavební se ovšem muselo přesunout. Pro vozy kategorie Rally bude nově v Horních Počalpech a pro motocykly v obci Vrbno.

Ne všechny automobily odjedou trasu určenou pro kategorii Rally. Místo toho absolvují kratší variantu pro motorky.

"Půjde o auta, která se účastní okruhových nebo vrchařských závodů. Nemají SPZ, tudíž nemohou na silnici. Pojedou zkrácenou trať bez šotoliny a budou se moci pohybovat pouze po uzavřené trati," vysvětluje předseda Autoklubu Mělník Libor Horák.

Na závěr jedna dobrá zpráva pro fanoušky. Díky sponzorům a partnerům akce totiž ani letos nebude nutné platit vstupné.