Úvodní podnik TCR Eastern Europe, který se konal před třemi týdny na Hungaroringu, nemohl pro Tomáše Pekaře dopadnout lépe. Se svou Cuprou Leon TCR vyhrál v obou víkendových závodech a připsal si maximální možný počet bodů.

A dobře začal i na Slovensku. V kvalifikaci totiž zajel druhý čas a ihned po startu úvodního závodu se ujal vedení. Nakonec ale pro něj první závod moc šťastný nebyl. Jeho vůz měl totiž problémy s nedotáčivostí, kvůli kterým Tomáš ještě během prvního okruhu opustil trať a propadl se na pátou příčku. Na této pozici dorazil i do cíle.

Jiří Vokoun v dresu pražské Sparty
Gabčo plánuje návrat, Vokoun ještě o budoucnosti jasno nemá

Do druhého závodu startovala nejlepší devítka z úvodní jízdy v obráceném pořadí. Pro Tomáše to znamenalo opět páté místo. V cíli ale figuroval mnohem výše. Druhý závod byl úplně jinou písničkou a Tomáš potvrdil své kvality. Ještě v prvním kole se ujal vedení a poté ho už na cestě za vítězstvím nikdo neohrozil.

I po druhém podniku se Tomáš udržel v čele průběžného pořadí, kde vede o 17 bodů před druhým Michalem Makešem. Těšit ho může ještě jedna věc. V neděli se totiž jednalo už o jeho čtvrtý triumf v TCR Eastern Europe, což znamená, že v historické tabulce vyrovnal druhého Milovana Vesniče. Před touto dvojicí se nachází pouze Dušan Borković s osmi triumfy.

Sandström pokračoval na vítězné vlně

Své zastoupení měla ale stáj Carpek Service na Slovakiaringu také v Clio Cupu Bohemia, kde její barvy hájili Filip Sandström, Richard Meixner, Erik Bertilsson a Yuuso Panttila. Pro Panttilu se jednalo o premiérové vystoupení v barvách Carpek Service. Úvodní podnik totiž musel kvůli pozitivnímu testu na koronavirus vynechat.

Sandströmovi se podařilo oba závody na Hungaroringu vyhrát a na Slovakiaring tak přijížděl v roli lídra šampionátu. A také druhý podnik sezony mu vyšel na výbornou. Opět totiž ovládl obě jízdy. V té první mu byl více než vyrovnaným soupeřem Balint Hatvani, se kterým bojoval po většinu závodu a několikrát si tito dva prohodili pozice. V závěru ale Hatvani zpomalil, aby pustil před sebe týmového kolegu a Sandström tak mohl ujet. Ve druhém závodě triumfoval i přesto, že došlo na jeho startu k otočení nejlepší šestky z prvního závodu a musel tak začínat jako šestý.

Nejoblíbenějším klubem v kraji jsou Byšice.
Velká anketa Deníku je u konce. Nejoblíbenějším klubem v kraji jsou Byšice

Ani ostatní jezdci stáje ale nepropadli. Erik Bertilsson, který bral na Hungaroringu druhé a třetí místo, skončil v prvním slovenském závodě pátý. Ve druhém si ale připsal další pódiové umístění, když dojel třetí.

Yuuso Panttila skončil při svém první startu za Carpek Service těsně pod stupni vítězů a obsadil čtvrtou příčku. Ke stejnému výsledku směřoval i ve druhé jízdě. V závěru ale musel svůj vůz odstavit. I přesto byl ale klasifikován jako osmý, což znamenalo čtyři body.

Richard Meixner opět ukázal stoupající formu. V prvním závodě z toho bylo šesté místo, které mu pro start druhé jízdy zajistilo pole position. V ní dorazil do cíle na čtvrté příčce.

Nádherný pohled se nyní stáji Carpek Service naskýtá při pohledu na průběžné pořadí Clio Cupu Bohemia. Na prvních třech místech totiž figurují pouze její jezdci. První je Sandström (108 bodů), druhý Bertilsson (58 bodů) a třetí Meixner (40 bodů). Panttilovi patří devátá příčka (16 bodů).

Jan Kalabis
Fotbal nebo futsal? Jan Kalabis stíhá oboje, k tomu i trénuje mládež