Stáj Carpek Service se konečně dočkala. Po půlroční pauze, která trvala od loňského říjnového podniku seriálu Clio Cup Europe v italské Monze, se opět ukáže na závodní dráze. Během druhého dubnového víkendu je totiž na programu úvodní podnik šampionátu ESET Cup. Jeho dějištěm bude maďarský Hungaroring. Na okruhu, který každoročně hostí i velkou cenu F1, mělnický tým nasadí hned pět vozů v rámci kategorie Clio Cup.

Učitel vs. žák

V kategorii Clio Cup letos dojde k rozdělení na dvě třídy. Kromě „čtyřkových“ Clií, na které jsme byli zvyklí v posledních letech, totiž bude šampionát poprvé vypsán i pro vozy nejnovější páté generace. S těmi už má Carpek Service zkušenosti z loňské sezony Clio Cupu Europe, kde s tímto autem kromě šéfa týmu Tomáše Pekaře závodil také Henrik Seibel.

Německý závodník Henrik Seibel letos absolvuje u mělnického týmu svou druhou sezonu,  a to hned ve dvou šampionátech. Pojede jak Clio Cup Europe, tak ESET Cup.
Seibel u Carpeku našel, co hledal. Lidé v týmu moc dobře vědí, co dělají, chválí

A právě tato dvojice nastoupí s pětkovými Clii i na Hungaroringu. Ve třídě Renault Clio V se tak budeme moci těšit na souboj o vítězství mezi zkušeným českým jezdcem, který již v závodech Clio Cupu posbíral řadu úspěchů včetně třech titulů středoevropského šampiona, s německým talentovaným mladíkem. Ten pro změnu stojí na prahu své kariéry, kterou zahájil loni a nyní se pokusí zúročit své zkušenosti, které doposud nasbíral.

Seibel má letos v plánu odjet v ESET Cupu celou sezonu a kombinovat tak tento šampionát se seriálem Clio Cup Europe, kde se stejně jako Tomáš Pekař, Erik Bertilsson a Juuso Panttila bude účastnit podniků započítávaných do východoevropského hodnocení. U Pekaře je ale situace trochu jiná. Ten totiž bude svou pozornost směřovat zejména k východoevropské sekci Clio Cupu Europe. Pokud ho uvidíme v ESET Cupu i po úvodním podniku na Hungaroringu, tak pouze příležitostně.

Lavička FC Mělník během utkání na Pšovce.
Soupeř dal Mělnickým za pravdu. Řezali je, nelíbilo se kapitánovi Čáslavi

Horákova okruhová premiéra

Zbylé tři vozy nasadí Carpek Service do kategorie „čtyřkových“ Clií. Jak už je v posledních letech zvykem, i letos bude hájit barvy týmu zkušený Richard Meixner. Český závodník, který kombinuje okruhy se závody do vrchu, ukazoval v předchozích sezonách výkonnostní vzestup. Loni obsadil celkové sedmé místo a v závodech dosáhl i na dvě čtvrté příčky. Letos se tak pokusí vybojovat své premiérové umístění na stupních vítězů.

Kromě Meixnera bude ve sprintových závodech tým reprezentovat i nadějný Rakušan Tobias Poschik, který se na okruhy přesouvá z motokár. Nastoupí ale také Libor Horák, pro kterého půjde stejně jako v případě Poschika o první okruhové vystoupení v kariéře. Horák je sice nováčkem na okruhové scéně, rozhodně ale ne v motorsportu. Jedná se totiž o zkušeného rallyeového závodníka, který se v loňském roce zúčastnil i zlínské Barum Rallye. Před svou okruhovou premiérou nepociťuje žádnou nervozitu a neztrácí ani smysl pro humor.

„Překvapivě nejsem vůbec nervózní. Jedu si to maximálně užít a doufám, že tam nebudu překážet. Mohlo by pršet nebo sněžit, to mi jde,“ říká se smíchem. „Těším se na spolupráci s týmem Carpek. Jsou to profíci a zároveň je v týmu pohodová atmosféra,“ dodává.

Start na Hungaroringu ale dost možná nebude jediným letošním Horákovým okruhovým vystoupením. Současně ovšem nemá v plánu opouštět rallyeovou scénu: „Rád bych jel ještě na Red Bull Ring (druhý podnik ESET Cupu – pozn. red.), potom uvidíme. Chtěl bych letos startovat i na Rallye Bohemia, ale zatím nevím, s jakým autem,“ říká o svých letošních plánech.

V letošní sezoně ESETu bude mít Carpek Service na co navazovat. Loni totiž vyhráli jeho jezdci v Clio Cupu všech dvanáct závodů a obsadili celou první trojici v celkovém pořadí. Šampionem se stal Filip Sandström před Erikem Bertilssonem a Juusem Panttilou. Tomáši Pekařovi se zase dařilo v TCR Eastern Europe, kde až do posledního závodu sváděl boj o titul s Michalem Makešem. Nakonec se stal vicemistrem a získal více vítězství než kdokoli jiný.

V letošním ročníku Clio Cupu sice budou vozy čtvrté i páté generace účinkovat ve všech závodech společně, pátá generace ale bude vyrážet o něco později. „Pětky“ totiž mají být zhruba o sekundu pomalejší než jejich předchůdci. Další výzvou, se kterou se budou muset závodníci vypořádat, je změna dodavatele pneumatik. V této pozici končí Hankook a nahradí ho Michelin.