„Bylo to pro mě takové odpanění. Pochopil jsem, co to je být dálkovým jezdcem,“ prohlásil šampion ve free- style motokrosu.

V týmu Orion Moto Racing Group mu v prvních testovacích kilometrech pomáhal týmový kolega Milan Engel, který jel Dakaru pětkrát.

V lesích u Zlataru vítěz prestižních X-Games započal rallyeovou kariéru. V náročném terénu se učil jezdit se strojem Husqvarna a k tomu ještě vyhodnocoval navigaci.

„Bavilo mě to. Navigování podle road booku je jako stolní hra pro velké kluky, jen u toho sedíte na motorce. Neustále musíte dávat pozor a seřizovat si kilometry, při tom všem ještě pozorovat kudy jedete a snažit se být co nejrychlejší,“ popisoval.

Libor Podmol si na kempu v Srbsku prvně vyzkoušel, co obnášejí vytrvalostní soutěže.Zdroj: Libor PodmolNavigační trasy po večerech vytvářel Engel. „Občas jsme skončili u nějaké rodinky na dvoře nebo u koní,“ líčil se smíchem Podmol.

A co elitnímu freestyle motokrosaři dělalo největší problémy? „Patrně rychlost na úzkých cestách. Na tom musím zapracovat. Jinak navigaci jsem snad celkem pochopil,“ hlásil Podmol.

Nováčka dálkových soutěží stájoví parťáci chválili. Prý neudělal zásadní chybu. Pádu se však nevyhnul.

„Tlamu jsem hodil šestkrát. Dvakrát jsem měl málem srážku s krávou, dvakrát s traktorem a třikrát s autem. Pokaždé vyjeli náhle ze zatáčky. Jsem rád, že mé první dakarské soustředění dopadlo dobře,“ pochvaloval si.

Za měsíc čeká jezdce ze Znosimi u Vlašimi první ostrý závod, jímž bude vystoupení na ME v Řecku. „Tam se chci soustředit na rychlost a dojet do cíle. Na závodní endurovou husqvarnu si neustále zvykám, a když je možnost, tak na ní sedím,“ dodal.

Libor Podmol si na kempu v Srbsku prvně vyzkoušel, co obnášejí vytrvalostní soutěže.Zdroj: Libor Podmol