"Je to teď trochu komplikované. Henrik Seibel má koronavirus a tak s námi nemůže jet. Nepojede ani Richard Meixner, který teď řeší soukromé záležitosti. Pojedu tedy jenom já a Tobi," vysvětluje šéf stáje Tomáš Pekař, proč Carpek na Slovakiaringu nastoupí pouze se dvěma auty.

Nižší počet vozů ale rozhodně neznamená, že by měla mělnická ekipa tento víkend i nižší šance na úspěch. Naopak. Tobias Poschik totiž vede průběžné pořadí šampionátu s náskokem 51 bodů před druhým Szabolcsem Lantosem. A jelikož při posledním podniku sezony v Brně už bude ve hře pouze 54 bodů, stačí mu tento víkend svůj náskok jen nepatrně navýšit a může oslavovat titul.

Tuto možnost si ale mladý Rakušan každopádně ještě nechce příliš připouštět: "Upřímně se na to snažím myslet co nejméně. Chci si udržet čistou halvu a soustředit se hlavně na tyto dva závody, které mě o víkendu čekají," neunahluje se.

Přiznává však, že vzhledem k titulu na dosah nebude chtít tolik riskovat: "Samozřejmě, že budu i tentokrát bojovat o vítězství. Do nějakých zbytečných předjížděcích manévrů se ale nepohrnu," dodává.

Pokud by se Poschikovi opravdu podařilo dotáhnout své tažení až k titulu, šlo by o velmi úspěšný první rok na scéně automobilového závodění. Na tu se přesunul právě teprve letos, předtím se účastnil pouze motokárových závodů. Během předchozích sedmi závodů vystoupal třikrát na nejvyšší stupeň. Mezi nejlepší trojicí navíc chyběl jenom při druhém závodě na Red Bull Ringu, kde ho vyřadily technické potíže.

Pekařův trénink

Kromě Tobiase Poschika nastoupí také sám Tomáš Pekař. Ten už ale nyní nepojede se čtyřkovým Cliem tak jako při předchozích dvou podnicích v Poznani a Grobniku. Opět totiž usedne do Clia páté generace, se kterým se letos účastní seriálu Clio Cup Series a odjel s ním i úvodní dva podniky ESET Cupu na Hungaroringu a Red Bull Ringu.

Do pětkového Clia se tento víkend rozhodl usednout proto, neboť Slovakiaring se svým charakterem podobá německému Hockenheimringu. A právě tam v září čeká na Pekaře další vystoupení v Clio Cup Series, kde zatím drží celkové druhé místo ve východoevropském hodnocení.

"Bude to pro mě především test před Hockenheimringem, který má také dlouhé rovinky a jeho profil se trochu podobá Slovakiaringu. Už jsem nějaký čas v pětkovém Cliu neseděl, tak chci opět najet nějaké kilometry," říká.

Tentokrát ovšem na Pekaře v pětkovém hodnocení čeká větší konkurence než při startech na Hungaroringu a Red Bull Ringu. Zatímco v těchto dvou případech byl jeho jediným soupeřem týmový kolega Henrik Seibel, tentokrát figurují mezi přihlášenými i Srb Ivan Mandić, Ital Francesco Stefan, Slovák Dávid Nemček a slovinský závodník Dejan Robida. Vyšší počet soupeřů se Pekařovi zamlouvá: "Čím více aut jede, tím je to lepší," těší se.

Současně dodává, že bude důležité mimo jiné hospodaření s pneumatikami: "Dostává tu hodně na frak levá přední. Musí se tedy najít nějaký optimální odklon, abyste měli přilnavost, ale současně nedávali gumám příliš zabrat a na konci závodu vám nepovadly. Bude důležité to nepřepalovat v rychlých zatáčkách. Bude potřeba soustředit se na to, abyste zůstali spíše na vnitřku a aby nedocházelo k nedotáčivému smyku na přední nápravě a neničily se tak pneumatiky. Takovýchto zatáček je tu hodně."

O tom, že je potřeba na levou přední pneumatiku dávat pozor, se na Slovakiaringu přesvědčil i Pekař sám. Při prvním závodě v roce 2020 mu zde totiž v závěru praskla, navíc v době, kdy kráčel za suverénním vítězstvím. Jelikož ale na dráhu vyjel zpomalovací vůz kvůli incidentu na zadních příčkách, mohl Pekař závod nejen dokončit, ale také vyhrát. Shodou okolností k něčemu takovému došlo zhruba měsíc poté, co i navzdory defektu pneumatiky vyhrál Velkou cenu Velké Británie F1 v Silverstone Lewis Hamilton.

Pekař se sice na účast v ESET Cupu letos primárně nesoustředí, když se mu ale o víkendu zadaří, může se vrátit do čela průběžného pořadí Renault Clio V. Na Henrika Seibela, který momentálně vede, totiž ztrácí pouze deset bodů.