Dvaaosmdesátý ročník Šestidenní se v Chile uskuteční v okolí La Serena od 12. do 17. listopadu.

O zisk Světové trofeje budou usilovat Víťa Kuklík (KTM 530), David Čadek (KTM 530), Tomáš Dokoupil (Yamaha 250 4T), Jan Zaremba (KTM 450), Zdeněk Gottvald (Husqvarna 250 4T), Michal Kadleček (KTM 450). Juniorský tým pro Stříbrnou vázu tvoří Martin Kuklík (KTM 450), Jakub Horák (KTM 250 4T), Tomáš Loukota (KTM 250 4T), Milan Engel (Honda).

Deníku poskytli exkluzivní rozhovor dva z aktérů jihoamerického motoristického podniku – funkcionář Jiří Horák z Benešova a reprezentant Víťa Kuklík z Vlašimi. V Chile bude Česko reprezentovat také jeho bratr Martin.

S jakými ambicemi do Chile letíte?

Jiří Horák: Do Chile odlétáme dnes s cílem udělat co nejlepší výsledek a s ambicemi umístit se kolem šestého místa. To vše, pokud se jezdcům vyhnou zranění nebo problémy s motocykly. Soutěž je dlouhá, jezdci ujedou ve velmi složitých podmínkách kolem 1300 kilometrů, při kterých na ně čeká celkem devětadvacet zvláštních měřených testů a závěrečný motokrosový test, který se uskuteční až v závěru, tedy šestý den soutěže.
Víťa Kuklík: Nejprve nás čeká dlouhá cesta a potom hodně „práce“. Myslím, že máme jeden z nejlepších trophy teamů za poslední léta. Šestidenní je ale specifická soutěž, je to šest dní, šest jezdců. Stát se může cokoliv. Při troše štěstí to může být super výsledek do pátého místa anebo při smůle propadák. Když bude vše bez problémů, tak bychom byli spokojeni s umístěním do sedmého místa. Hodně se nám to ale zkomplikovalo zraněním teamové jedničky Romana Michalíka, takže určitě jsme bez něj slabší.

Co budete mít na starosti a v jakém týmu?

Jiří Horák: Mým hlavním úkolem, jako delegovaného zástupce ČR pro zasedání jury, bude komunikace s pořadatelem, členy jury a ostatními oficiálními činovníky, řešení případných vzniklých problémů, požadavků a navíc se budu v průběhu samotného závodu starat o všechny jezdce v některé z časových kontrol. Tam bude mým úkolem poskytnout jim všechny věci, které se jezdci v časové kontrole poskytnout smějí. Moje práce se týká všech jezdců a současně i ostatních členů výpravy.
Víťa Kuklík: Jsem jezdcem, pojedu za trophy team Česká republika.
Co podle vás rozhodne o úspěchu?
Jiří Horák: Rozhodující bude, aby se jezdcům vyhnula zranění, aby motocykly fungovaly tak, jak mají, a samozřejmě je potřeba také nějaké to sportovní štěstí.
Víťa Kuklík: Určitě rozhodne momentální forma, výdrž zdraví, techniky a samozřejmě sportovní štěstí.

Co chybí Čechům v návratu na špičku (vrchol)?

Jiří Horák: Těch věcí je samozřejmě více. Jednak chybí ty věci, o kterých píše níže Víťa Kuklík, ale navíc je tu jedna velice důležitá a základní věc. Jsou to střediska vrcholového sportu, jakými byly před časem Dukla Praha, SVS Svazarmu Praha, SVS Povážská Bystrica a další. V nich jezdce vedli odborníci, připravovali se pohromadě, měli vytvořeny podmínky k přípravě jako vrcholoví sportovci. Bez toho se vrcholový sport nedá dělat, respektive v takovém případě není prakticky žádná šance na dobrý výsledek nebo na úspěch. Dnes se sice najdou jeden, dva jezdci, kteří mají díky vlastním možnostem vytvořeny podmínky pro to, aby se mohli věnovat pouze sportu, ale to je věc, která nezabezpečuje kontinuitu rozvoje tohoto sportu.
Víťa Kuklík: Chybí kvalitnější základna jezdců, lepší úroveň českého mistrovství a samozřejmě popularita tohoto sportu. Je to velmi nákladný sport a bez dostatečné medializace a podpory sponzorů se na vrcholné úrovni prakticky nedá provozovat.