VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rudolf Grepl před startem extraligy: Nakonec nám dali za pravdu

Mšeno – Úvodním závodem v pátek v pardubickém Svítkově startuje plochodrážní extraligová soutěž, která letos přináší významnou novinku. V každém z osmi podniků proti sobě nastoupí jezdci nikoli dvou, ale všech čtyř zúčastněných týmů. Právě o tuto změnu se dlouhou dobu snažil mšenský prezident Rudolf Grepl, který Mělnickému deníku poskytl před extraligovým prologem exkluzivní rozhovor.

17.4.2015
SDÍLEJ:

Prezident PDK Mšeno Rudolf GreplFoto: Luboš Kurzweil

Jaká myšlenka vás napadá při bilanci mšenské plochodrážní sezony 2014?
Že jsme měli pravdu ve svém názoru na podobu nejvyšší plochodrážní soutěže. V závěru loňské sezony bylo rozhodnuto, že letos se extraliga pojede v tzv. „čtyřkách" neboli s účastí celé čtveřice zúčastněných celků. Konečně jsme si mohli oddychnout od neustálých tlaků, proto jsme si loni udělali volnější sezonu, kterou třeba zpestřil Jadranský pohár.

Splnila mšenská účast v této soutěži vaše představy?
Ne úplně. Domnívali jsme se, že ji všechny kluby pojedou v reprezentativních sestavách. Bohužel v prvních závodech naši jižní sousedé nasazovali opravdu začínající jezdce, takže závody neměly úroveň. Teprve v posledních třech kolech, která se konala ve Slovinsku, se to viditelně zlepšilo.

Který loňský mšenský výsledek považujete za nejlepší?
Myslím, že nejlepším výsledkem je fakt, že jsme plošinu ve Mšeně nezabalili po všech potížích v souvislosti s nejrůznějšími tlaky a zákulisními hrami. Přiznám se, že v roce 2013 jsme odcházeli z porady výkonného výboru naštvaní s tím, že další pokračování už nemá cenu. Řeknu to, jak si to myslím. Nechtělo se nám jednat se suchary, kteří sledují vyloženě jenom svoje zájmy.

Chcete být konkrétnější?
Dva kluby si tady chtěly udělat takové podmínky, aby ty ostatní vyřadily z možné konkurence, a aby tak měly volnou cestu v boji o titul. Šlo o pražskou Markétu a pardubickou Zlatou přilbu. Škoda, že se nám loni nepodařilo přemluvit Slaňáky, aby do extraligy vůbec nenastoupili.

V poslední době přibývalo v plochodrážních kuloárech hodně názorů, že Mšeno mělo ve svých postojích jednoznačně pravdu…
To mohu potvrdit, že všude, kam jsme přijeli, nás mnoho lidí podpořilo v názoru, že trvat na zachování „dvojek" pro extraligu je v českých podmínkách nesmysl.

Kalendářní porada na konci loňského roku tedy proběhla v klidu…
Vůbec ne. Když už se rozhodla základní věc, že se pojedou „čtyřky", při zákulisních tazích se přesto zkoušely varianty, které měly systém zkomplikovat, např. povinným nasazením juniorů. Tvrdím už léta, že nejvyšší soutěž mají jezdit nejlepší jezdci. Náš systém uměle protlačuje do extraligy mladíky, kteří na ni výkonnostně nemají. To rozhodně postrádá jakoukoliv logiku. Na to, aby se rozjezdili, přece stačí 1. liga či dorostenecké soutěže.

Co vám na nových pravidlech extraligy ještě vadí?
Navíc byl ubrán ze soupisky pro závod jeden cizinec. Proč? V českém hokeji, fotbale i jiných sportech startů cizinců naopak přibývá. Bohužel loni jezdili extraligu jezdci, kteří v ní vůbec nemají co dělat.

Proč si to myslíte?
Někteří čeští jezdci prostě nejsou konkurenceschopní, v jednotlivých rozjížďkách se moc nebojuje. Divák, který přijde na extraligový závod, chce vidět kvalitní souboje těch nejlepších. Hodně napovídá i stále se snižující počet Čechů, kteří pravidelně nastupují v zahraničních ligách.

Jak podstatně ovlivnil červnový pád a následné zranění Filipa Šitery průběh loňské sezony?
Zcela zásadním způsobem. Kdyby se tato nepříjemnost nestala, troufám si tvrdit, že bychom vyhráli prvoligový Přebor ČR. Velké ambice měl Filip buď v přeboru, nebo i MČR jednotlivců. Byl tehdy v opravdu dobré formě a byl schopen porazit každého.

Jste rád, že Šitera má tak úzkou vazbu právě na Mšeno?
Jsem. Byť měl v minulosti určité úlety (nechal se třeba přemluvit ke startům za Plzeň), myslím si, že nyní si uvědomuje, že do Mšena neodmyslitelně patří. Je tu zkrátka doma a právě jezdec jeho typu je v týmu potřeba.

Jak hodnotíte jeho doslova „kosmický" návrat zpět?
Je to doslova neuvěřitelné. Především předvedli neskutečný zázrak lékaři. Druhým zázrakem je Filipovo tělo, které se s tak závažným problémem velmi rychle vyrovnalo. Je vidět, že tělo sportovce dokáže hodně.

S jakým cílem jde Mšeno do letošní extraligy?
Neděláme si přehnané ambice, ale do každého závodu půjdeme s cílem ho vyhrát. Otázkou však zůstává, zda na to budeme výkonnostně mít. Samozřejmě se také nechceme „plácat" někde v suterénu extraligové tabulky. Chtěli bychom všechny své soupeře potrápit.

Můžete říct, kdo bude na mšenské extraligové soupisce pro letošní rok?
Z českých jezdců to bude čtveřice Šitera, Málek, Holub a junior Smetana. Ze zahraničí si manažer Petr Vandírek bude moci vybírat z následujících jmen – Walasek, Ulamek, Kościuch, Brzowski (POL), Bělousov, Kulakov (RUS) a Lahti (FIN).

KAREL HORŇÁK

Autor: Redakce

17.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Ruční balič 12 200 Kč Ruční baliči Ruční baliči. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Požadujeme: dobrý zdravotní stav - jedná se o práci v chladu (4-7°C), spolehlivost, Místo výkonu práce: V Růžovém údolí 553, Mikovice, 278 01 Kralupy nad Vltavou, Kontakt: telefonicky, osobní schůzka po telefonické domluvě. Pracoviště: Mpk cz, s.r.o. - kralupy nad vltavou, V Růžovém údolí, č.p. 553, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Ivan Starosta, +420 776 311 115. Doprava a logistika - Doprava a logistika Ostatní pracovníci v dopravě 100 Kč Řidiči kontejnerových překladačů Řidiči kontejnerových překladačů. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 100 kč, mzda max. 130 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: - 4 dny práce (12hod. směny)/ 4 dny volna, Požadujeme: řidičský průkaz sk. T, dochvilnost, poctivost, Nabízíme: stravenky, 25 dní dovolené, příspěvek zaměstnavatele na penzi, Kontakt: výběrové řízení na ÚP ČR KoP Mělník 16.10.2018 9:00 hod.. Pracoviště: Star container s.r.o. - mělník, Celní, č.p. 1144, 276 01 Mělník 1. Informace: Jakub Kriz, +420 736 623 880. Doprava a logistika - Doprava a logistika Skladník 12 200 Kč Pomocní skladníci Pomocní skladníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: -skenování kartonů, balení kartonů a palet pro expedici, Kontakt: telefonicky po-pá 10:00-15:00, osobní schůzka Václavské náměstí 802/56, 11000 Praha 1 po-pá 10:00-15:00. Pracoviště: Work global agency s.r.o. 01, 277 45 Úžice u Kralup n.Vltavou. Informace: Olga Savčenko, +420 608 022 221. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidiči C+E. Požadované vzdělání: střední nebo střední odborné bez maturity a bez vyučení. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 65000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - praxe s návěsovou soupravou podmínkou, převážně jízdy v okruhu do 40 km od Mělníka, Nabízíme: prémie za dobré výsledky,příspěvek na stravování, týden dovolené navíc, Kontakt: p. Roudnický telefonicky 8:00-16:00. Pracoviště: Servis dopravní techniky, a.s. - vraňany, 277 07 Vraňany. Informace: Tomáš Roudnický, +420 737 229 777.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

I. B třída: Chotětov - Lužec (4:2).

Vojkovice vstaly z mrtvých, Vysoká ztratila vyhraný zápas

Fotbalisté Sokola Záryby (v modrém) porazili góly v závěru Sázavu 3:0.

Dynamo spustilo koncert, Záryby rozhodly z penalty

ANKETA: Kteří fotbalisté by teď hráli za Československo?

Zahrajte si na fotbalového trenéra. Deník v souvislosti se stoletým výročím vzniku Československa připravil mimořádnou anketu. Jak by nyní vypadal společný tým, který by tvořili hráči obou zemí? 

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT