Hlavně na ukázky dovednosti řidičů monstrózních nákladních vozidel, jezdících v terénu a rozdělených do několika kategorií. Představí se speciálně upravené vozy různých značek. „Závodníci mají vždy za úkol projet vyznačenou sekci bez dotyku označených branek a navíc v daném časovém rozhraní," říká za pořadatele Karel Fiala, podle něhož jsou závodní vozy často opravdu na hraně a ne zřídka dochází k jejich převrácení. „To je také jeden z důvodů, proč být u toho, byť jako divák," usmívá se Fiala.

Také čtěte: Karel Poborský: Pětadvacetiletí kluci jsou už na staré pány prostě moc

Na startu nové sezony diváci uvidí nejen stálé "trialisty", ale i všechny loňské mistry ČR a mnoho nováčků, kteří si stihli koupit již hotové auto, a nebo si postavili nové.

Mistrovství ČR v Truck trialu se letos skládá z pěti závodů, z nichž ty další se pojedou například v Černuci u Slaného, Kunštátu, Stráži pod Ralskem, Jihlavě a v dalších lokalitách. Některé závody budou obohaceny o účast posádek trialového klub v Německu.

Veškeré termíny závodů, novinky a fotogalerie najdete na stránkách www.trucktrial.cz.

Nepřehlédněte: Samková na olympiádu nemyslí: Je to strašně daleko

Co je Truck Trial? Sport, který je o jezdeckém umění i o tom, jak překonat zdánlivě nepřekonatelné. Na všech závodech se projíždí abnormálně těžký terén, někdy i uměle vytvořený. Nejde jen o to zdolat prudký svah, ale také se v tomto terénu orientovat a projet stanovenou sekci a umístěné branky i za cenu, že nevíte, zda zákony o zemské přitažlivosti budou platit, nebo jej posunete o něco dál.

Pokud to nevyjde, poperete se s těmito zákony příště znovu. Otázku, zda se v sekci, kde je plno bahna i vody „utopíte", nebo úspěšně projedete, si většinou závodníci pokládají až po závodě. Pro toho, kdo projede, je to otázka zcela jasná. Pro toho, kdo neprojede, je to výzva, jak náročné úseky pokořit příště. Protože hranice, o níž si člověk myslí, že je nepřekonatelná, je ve skutečnosti mnohem, mnohem dál. Nic pro slabé nátury.

Je to sport pro opravdu silné jedince.