Většinu zkoušek a testů už má za sebou a českému publiku se představil už loni na Dnech NATO v Ostravě. Bitevník L-39NG, který je po dlouhých letech prvním novým letounem zkonstruovaným a vyrobeným v Česku, by měl zanedlouho získat poslední „razítka“. Do světa ale každopádně vyletí s novým majitelem.

Uzákonění sdílených pracovních míst pro ženy na mateřské či seniory nebo nová pravidla pro stanovení dovolené přinese novela, kterou schválil Senát
Senát posvětil sdílená pracovní místa. Firmám chce odpustit sociální odvody

Cesta za novým letadlemCesta za novým letadlemZdroj: Deník

Ten stávající – investiční skupina Penta – po třinácti letech prodal AERO Vodochody novému vlastníkovi. Stala se jím firma AERO Investment Partners Zrt, která je společným podnikem maďarského podnikatele Andráse Tombora a české skupiny OMNIPOL rodiny Hávových. Maďarský podnikatel bude v AERU držet 51 procent akcií a zbytek připadne Omnipolu. Ten prostředí AERA dobře zná, v uplynulých letech pomáhal s exportem letadel a od roku 2015 je strategickým partnerem projektu nového letounu L-39NG. Cenu kontraktu ani jedna strana nekomentovala. Předmětem transakce ale není společnost Letiště Vodochody.  Právo Aera používat letiště pro svůj rozvoj ale vyplývá ze smluvního závazku.

 „Aero je jednou z nejsilnějších českých značek a pojmem, který v mnoha lidech oprávněně vzbuzuje národní hrdost. Aero má nejen skvělou minulost, ale především také obrovský potenciál do budoucna. Chceme navázat na tradici společnosti a navrátit jí věhlas na českém i světovém trhu. Budeme rozvíjet všechny tři pilíře činnosti Aera, podporu uživatelů letounů z produkce firmy, spolupráci s velkými světovými leteckými výrobci a samozřejmě i projekt L-39NG,“ komentuje akvizici Richard Háva.

„V našem portfoliu Aero nepatřilo mezi firmy, které chceme dlouhodobě rozvíjet,“ řekl Marek Dospiva, spoluvlastník Penty Investments. Penta získala Aero v privatizačním tendru v roce 2007, firmu s miliardovou ztrátou změnila během necelých dvou let do prosperující společnosti. Zásadní změnou strategie v roce 2016 rozhodla o návratu Aera k výrobě vlastních letounů a dominantní orientaci na vojenské programy.

Skupina OMNIPOL je s Aerem historicky spjata, v průběhu uplynulých dekád byla zodpovědná za vývoz většiny letounů z tamní produkce. Od roku 2015 je OMNIPOL také strategickým partnerem projektu nové generace letounu L-39, L-39NG. Jakožto padesátiprocentní podílník projektu skupina s Aerem v minulých pěti letech již velmi intenzivně spolupracovala.

Svahy Špičáku nad Temným Dolem na Trutnovsku patří k oblastem východních Krkonoš, které nejvíce zasáhl přemnožený kůrovec.
Na boj s kůrovcem půjdou zřejmě další miliardy. Pokud bude schválen schodek

Nový majoritní vlastník společnosti, pan András Tombor, je zkušený, mezinárodně renomovaný byznysmen, který má mnoho zkušeností s investicemi do perspektivních průmyslových oblastí. Vstup silného zahraničního investora do Aera představuje zásadní příspěvek ke stabilizaci společnosti a zajistí její budoucí rozvoj.

Společnost Penta Investments je majitelem vydavatelství VLM, které provozuje i server denik.cz