Co je cílem vaší realitní kanceláře?
Olga Janoušková, majitelka realitní kanceláře: Snažíme se fungovat na principech slušnosti, ochoty a maximálního úsilí pro klienta. Chceme, aby mu byly jasné všechny služby a aby byl obchod jasně definovatelný. Náš klient vždy ví, jaké služby mu poskytujeme my, jaké banka a jak obchod probíhá. Aby klient netápal v nějakém strachu, že bude muset něco doplácet a dodatečně vyřizovat papíry. Našim cílem je, aby k nám naši klienti přicházeli s důvěrou a aby pro ně byl i realitní makléř partnerem. Nechceme, aby to byli jen jednorázové záležitosti, aby se nebál přijít i podruhé. Nemusí to být jen na bázi smlouvy, jedná se i o běžnou poradenskou činnost. Klienti se s námi mohou jen přijít poradit.

Jaké jsou prozatím zkušenosti s klienty?
Různé. Řada klientů má například špatné zkušenosti s praxí realitních kanceláří. Dá nám to velikou práci ukázat jim, že to myslíme poctivě, seriózně, dokázat jim, že se nemusí bát, že je nechceme připravit o peníze a podvést. Už jenom to, že jakékoliv peníze, které po klientovi chceme, se platí až po dokončení obchodu. Neplatí žádné zálohy a nemá pocit, že něco zaplatí a my mu řekneme nashledanou. Lidé bez problému vidí na transakce, aby neměli pocit, že jim někdo vezme peníze. Peníze klientů se ukládají na speciální účty, kde si je mohou kontrolovat a jasně vidí, co se zrovna s penězi děje. Celý průběh obchodu mohou sledovat.


Co všechno klienti požadují?

V současné době se objevují klienti, kteří si jsou vědomi toho, že čas jsou peníze. Jsou to například velké firmy, které zastávají důležitou manažerskou pozici a nemají čas řešit například vyzvednutí výpisu z katastru nemovitostí. My jsme schopni zařídit všechny záležitosti od právních podkladů, až po vyřízení hypotéky, zákazník je jen v kontaktu se svým realitním makléřem. Zkrátka, aby klient neztrácel čas a mohl se v klidu věnovat své firmy. Věnujeme se našim klientům i přes sobotu a neděli.

Jaké nemovitosti klientům nabízíte?
Prodáváme pouze prověřené nemovitosti. Pokud přijde klient, že něco nabízí, okamžitě se prověřuje a my jsme stoprocentně schopni říci, že je ta nemovitost v pořádku, nebo jestli je na té nemovitosti hypotéka, exekuce. Když se naskytne nějaký problém, protistrana je vždy o věci přesně informována. I tyto problémy klientům řešíme, například odstranit exekuci. Řešíme to samozřejmě s možnostmi kupujícího.

Jak Re/Max funguje?
Systém Re/Maxu je nastaven tak, aby se klientovi mohli poskytnout služba od A po Z, aby ho realitní makléř provedl celým případem, informoval ho, aby seznámil obě protistrany v bodě, který oběma vyhovuje. Ať už je to jednání o ceně, způsobu předání. Když klient bydlí v Praze, nemovitost má v Brně a spoluvlastník je v Ostravě, tak ti lidé nemusí nikam cestovat. Síť kanceláří Remaxu je taková, že si to vnitřne umí mezi sebou vyřídit. Ostravská pobočka zařídí podpis spoluvlastníka, pobočka v Brně provede prohlídky se zájemci o koupi a pražská pobočka bude jednat se druhým z vlastníků. V rámci spolupráce jednotlivých poboček nemusí klienti nikam cestovat.