VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malé firmy mají vážně pech

Společnost ARBOmedia včera zveřejnila odhad letošních výdajů do reklamních investic na tuzemském trhu. Projevil se vliv politických tahanic po volbách, a také lze z údajů vyčíst zhoršení možností propagace malých a středních firem.

18.6.2007
SDÍLEJ:

MAGICKÁ OBRAZOVKA. Televizi sleduje 78 procent lidí starších 15 let v průměru 3 hodiny a 22 minut denně.Foto: Archiv VLP

 

„Musíme upravit čísla našeho odhadu z prosince minulého roku,“ uvedl Štěpán Wolde, ředitel marketingu ARBOmedia. „Mediální trh totiž po dlouhé době nevykazuje růst, ale stagnaci.“

Podle Woldeho objem reálných investic do médií výrazně svazuje zablokovaný televizní trh. „Stagnace se vyhnula pouze televizi Nova,“ komentuje Štěpán Wolde a ví, o čem mluví, neboť ARBOmedia v prodeji reklamního času zastupuje kromě jiného také Českou televizi. Snížení reklamního prostoru v ČT rozhodilo rovnováhu a TV Nova logicky reagovala zvýšením cen za reklamní časy. Zveřejněné čisté zisky za první čtvrtletí jsou ve srovnání s loňským rokem u TV Nova vyšší o 14 procent, u TV Prima

o 2 procenta. „Ten dvouciferný nárůst u televize Nova jen ukazuje, jak je trh vychýlený,“ říká Wolde. To po〜tvr〜〜zuje i Jiří Mikeš z VŠE, odborník na komunikaci. „Došlo k tomu, co jsme předpovídali. Malí podnikatelé nemají peníze na reklamní kampaň v televizi, protože největší objem skončil na Nově a ta zdražila. Měli by se tedy soustředit na internet a levnější média,“ říká Mikeš.

Přes stagnaci se očekává objem čistých peněz v reklamě pod 18 miliard korun. Mírně poklesl zájem diváků o televizní vysílání. „Za to si mohou televize samy,“ míní Wolde, „postavily proti sobě stejné formáty. Záleží na nich, jak dokáží programově sledovanost oživit. Ale nemyslím si, že dlouhodobě mohou televize udržet sledovanost na dnešní úrovni,“ dodává.

Televize zůstává nejsilnějším médiem. To, že není rovnováha na televizním reklamním trhu, způsobilo koncentraci reklamních spotů do dlouhých bloků. Klesly výdaje na reklamu na nápoje a cukrovinky, vzrostly u kosmetických výrobků, léků, vitaminů a finančních produktů.

Tiskový trh rozšířil arsenál bojových prostředků o čtenáře. Dárky v podobě DVD jsou dnes už běžné i u deníků. Roste čtenost všech periodik, přesto klesá objem peněz v inzerci, což nejvíce postihuje týdeníky. Dlouhodobé srovnání není možné, protože se od roku 2006 používá nová metodika monitoringu tiskového trhu.

Nadějný je internetový trh. Roste počet uživatelů, připojení z domova a stále více času lidé namísto sledování televize tráví u počítače. Internet je již pevnou součástí mediamixu a odhad do on-line reklamy na letošní rok je 685 milionů korun, tedy zhruba o 125 milionů více než za rok 2006.

 

18.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

IV. třída, sk. B.
10

Ke kterému týmu patříte? Dejte mu svůj hlas a dotáhněte ho na vrchol!

Robert Votipka se svými svěřenci.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

OBRAZEM: Nejlepší svíčková byla z dančího masa

Mělnicko - Zelčínský zoopark letos opět zažil mistrovství ve svíčkové omáčce. Ochutnávaly se ty nejlepší omáčky a nesměla chybět ani soutěž v pojídání knedlíků se svíčkovou. Vítězná omáčka byla připravena z dančího masa. První a třetí místo získal Jaroslav Němec, který je známý především jako maxijedlík. Proto se zapojil také do soutěže v pojídání knedlíků, kde skončil o jeden knedlík na druhém místě. Vítěz jich totiž spořádal hned patnáct. 

Ve středu v Deníku: prvňáčci ze ZŠ Tišice a ZŠ Liběchov

Už ve středu pokračuje ojedinělý seriál Deníku, v němž se představí všechny děti, které letos nastoupily poprvé do školy. Prohlédněte si jejich rozzářené tváře plné očekávání nových vzrušujících zážitků. Ve středu 22. listopadu pokračujeme fotkami usměvavých dětí ze  ZŠ Tišice a ZŠ Liběchov.

Hasičská zbrojnice prochází opravou

Mlékojedy - Hasičská zbrojnice v Mlékojedech, která prochází od loňska rekonstrukcí, se dočká slavnostního otevření.

Kamion na parkovišti před obchoďákem? Občas se tam objeví

Střední Čechy – Nemilé překvapení čekalo v sobotu řidiče Jindřicha Koukala, když se chtěl s autem zastavit v berounské nákupní zóně u Litavky u dálnice D5. Musel se vyhýbat hned dvěma kamionům, s nimiž se setkal na parkovišti pro osobáky, a to navzdory hned dvěma zákazovým značkám. „Jeden stál přes spoustu parkovacích míst, druhý manévroval s popojížděním sem a tam, protože na dlouhé soupravy parkoviště není zkonstruováno,“ připomněl Koukal. S dodatkem, že dlažba určitě není přizpůsobena ani takhle těžkým vozidlům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT