V týdnu se znovu střetly vyjednávací týmy škodováckých odborů a vedení automobilky Škoda. Zatím bez úspěchu. Odboráři totiž nabídky zaměstnavatele odmítly. „Nabídka zaměstnavatele na mzdový růst je v současné době nulová. Směšné vstupní návrhy firmy byly zásadně podmíněny plošným zavedením atypických směnných systémů na dobu 5 let,“ uvádí ve svém prohlášení boleslavští odboráři. 

„Za tu bídu, kterou nám nabídli, chtějí zavést 18směnný systém. To jsem okamžitě shodil ze stolu. Každý zprostředkovatel by řekl, že jednáme o mzdách, nikoli o směnných systémech,“ řekl předseda odborů Jaroslav Povšík a upřesnil, že jediná šance je, že firma Škoda odstraní tento požadavek a začne klasické jednání o mzdách. 

Odbory prioritně požadují růst mezd minimálně o 18 procent. Současná nabídka je přitom podle jejich slov na úrovni loňské inflace, tedy zhruba 2,5 procenta. Takovou nabídku odbory odmítají přijmout. Obzvlášť, když velmi dobře vědí, že v roce 2017 se po několikadenní stávce přidávalo ve VW Bratislava 14 procent. I proto odboráři oznámili, že začali připravovat časově neomezenou stávku. 

Jednou z mála jistot v této konfrontaci názorů je skutečnost, že nová dohoda o mzdách má začít platit od 1. dubna. A také to, že se firma Škoda Auto k celé situaci odmítá vyjadřovat. Nicméně představenstvo Škodovky se má k tomuto tématu sejít v pondělí.

Pozice odborů se před dalšími jednáními zdá být velmi dobrá - poptávka po vozech s okřídleným šípem ve znaku je úctyhodná, na nová auta se čeká měsíce, kapacity jsou na hraně. I ty v dodavatelském průmyslu. Výroba jede na naplno. „Odvedli jsme miliardy do Volkswagenu, pomáháme řešit situaci s emisními problémy. Teď je čas, aby námi vydělané peníze šly i našim zaměstnancům v tuzemsku," řekl šéf odborů Jaroslav Povšík.