S nedostatkem čipů se nyní musí vyrovnat v mnoha odvětvích. Vedle toho automobilového například i v oblasti spotřební elektroniky. „Rostoucí poptávka po spotřební elektronice, například kvůli práci z domova na jedné straně a oživující se automobilový trh na straně druhé, rovněž od přelomu roku vedly k omezeným dodávkám také v automobilovém průmyslu. Výsledkem je nutnost celosvětového přizpůsobení automobilové výroby, což má dopad také na značku Škoda,“ popsala mluvčí společnosti Kamila Biddle.
Podlé ní Škodovka v posledních měsících intenzivně pracuje na minimalizaci účinků nedostatku polovodičů. „Škoda Auto učiní vše pro to, aby udržela stávající výrobu a po obnovení dodávek dokompletovala vozy. Nadále pro nás zůstává nejvyšší prioritou, abychom uspokojili zákazníky a maximálně zkrátili čekací lhůty na objednané vozy,“ doplnila mluvčí.
Nedostatek čipů vidí jako velký problém také časopis Škodovácký odborář. Ten naráží na fakt, že automobilka od května vozí ze závodu ve Kvasinách nedodělané vozy na letiště v Hradci Králové, které se tak mění ve velké parkoviště. Zdejším automobilům chybí právě čipy.
„Situace je vážná, mluví o tom celý automobilový svět. Čipy do automobilů jsou velmi důležitou otázkou současnosti už proto, že jsou mnohem složitější než například polovodiče do jiných zařízení,“ okomentoval odborář Jaroslav Povšík stav prostřednictvím časopisu.
Nedostatek součástek podle něj donutil všechny zúčastněné přemýšlet, jestli bude lepší auta vyrobit, uskladnit a následně jednoduchou montáží doplnit nedostatkové komponenty, nebo zda raději poslat zaměstnance domů na nevyžádanou dovolenou. Automobilka se zatím vydala první cestou.
Podobné problémy Škodovka nezažívá poprvé. Výpadek však většinou nebyl tak masivní jako v tomto případě. V minulosti došlo k analogické události při výrobě Favoritů. Auta pak stála na všech odstavných plochách, které automobilka měla. Těch je však nyní výrazně méně.