Upřesněné údaje pražských záchranářů, kteří po dohodě se středočeskými kolegy převzali velení a zajišťovali kontakt s nemocnicemi v hlavním městě, zmiňují, že zranění utrpělo i 12 pasažérů mladších 18 let. Mezi těžce zraněnými byli i dva pacienti – včetně jednoho dítěte – které lékaři museli uvést do umělého spánku a připojit na umělou plicní ventilaci. 

Zraněné rozvezly sanitky do šesti pražských nemocnic: vojenské nemocnice ve Střešovicích, Motola, nemocnice na Karlově náměstí, Thomayerovy nemocnice, vinohradské nemocnice i na Bulovku. Zranění utrpělo celkem 45 lidí, potvrdila v sobotu páteční údaje mluvčí pražských záchranářů Jana Poštová. Připomněla také, že zhruba 300 metrů za hranicí hlavního města došlo k největší nehodě autobusu, u níž pražští záchranáři zasahovali od devadesátých let. 

Z šesti těžce zraněných by už nikdo neměl být v ohrožení života; především se jednalo o pacienty s úrazy hlavy, hrudníku a pánve. Devět poranění bylo klasifikováno jako středně těžká a třicet pacientů utrpělo zranění lehčího charakteru. Výraznou převahu mezi zraněnými mají ženy. 

Tragická nehoda autobusu u Horoměřic na Praze - západ v pátek 12.ledna.
Tragická nehoda autobusu u Prahy. Tři lidé zemřeli, desítky zraněných

Obnovit provoz na silnici druhé třídy číslo 240 spojující Prahu a Krupy nad Vltavou, kde k nehodě došlo asi kilometr od Horoměřic směrem k Jenerálce, se podařilo až půl druhé hodiny před půlnocí.

Společnost Arriva, k níž náleží firma ČSAD MHD Kladno, jíž zničený autobus mířící na příměstské lince 361 z Prahy do Horoměřic patřil, v sobotu potvrdila prvotní informace generálního ředitele Daniela Adamky, že za volantem autobusu byl čtyřicetiletý řidič. Muž s pověstí spolehlivého zaměstnance.

Vedle slov lítosti se Arriva obrátila na veřejnost s žádostí, aby se dopravci ozvali všichni cestující z tohoto autobusu – a také blízcí zraněných i pozůstalí. „Řada našich cestujících se při nehodě zranila, někteří bohužel velmi vážně, a je pro nás důležité vědět, zda někdo nepotřebuje pomoc,“ uvádí vyjádření firmy. Kontaktními kanály jsou facebookový profil Arriva CZ, e-mailová adresa na info@arriva.cz – a je také možné zatelefonovat na číslo 725 100 725. Od všech, kteří se ozvou, žádá firma kontakty, aby se s nimi mohla spojit i kvůli dalším administrativním záležitostem (přičemž výslovně zmiňuje i případné finanční odškodnění). „Je nám velmi líto toho, co se stalo. Jsme připraveni našim cestujícím nabídnout pomocnou ruku,“ slibuje Arriva.

Za jakých okolností došlo ke střetu vozidel, jež obě skončila mimo komunikaci, a autobus ještě narazil do stromu, zůstává předmětem šetření policie. Ve hře zatím zůstává několik vyšetřovacích verzí, plyne ze slov policejní mluvčí Moniky Schindlové. Ta v sobotu nevyloučila, že přesné stanovení příčiny tragické havárie se může protáhnout i na týdny – než budou k dispozici závěry znaleckých posudků. Schindlová současně vyzvala svědky, jejichž postřehy by mohly přispět k objasnění průběhu nehody, aby policii kontaktovali prostřednictvím bezplatné linky 158. 

Babišova farma Čapí hnízdo, kongresové centrum Agrofertu
Výbor pro vyjmutí Čapího hnízda z evropského financování se teprve sejde

Nasazení sil zdravotníků na místě tragédie
- 20 týmů záchranné služby z Prahy i Středočeského kraje
- 5 lékařů
- 2 vedoucí odsunu pacientů ( krizový manažer a náměstek ředitele) + inspektor provozu jako vedoucí zdravotnické složky
- Velká sanitka pražské záchranky na podvozku nákladního automobilu Mercedes-Benz Atego
- Autobus sloužící jako zázemí pro práci záchranářů i pro transport pacientů s lehkými poraněními
- 8 dispečerek operačního střediska koordinujících zásah transporty zraněných
- Převozové sanitky Pragomediky plus, Meditransu, dále i Asociace samaritánů ČR a posádka dobrovolných záchranářů
- Vzhledem k obtížnosti zásahu nabídli pražští záchranáři všem zasahujícím zaměstnancům i spolupracujícím kolegům pomoc takzvaných peerů (speciálně vyškolených zdravotníků, kteří poskytují psychosociální podporu po náročných zásazích – zpravidla jde o výjezdy ke zraněným dětem)

Vrtulník s lékařským týmem na palubě nemohl odstartovat kvůli nepřízni počasí, a tak jeho posádka vyrazila na místo vozem (nicméně nad místem tragédie létala helikoptéra s termokamerou, pomáhající hasičům vybaveným ručními termokamerami i policistům včetně psovodů při pátrání po případných zraněných, kteří v šoku mohli odběhnout do okolí; nikdo nalezen nebyl).

Nasazení hasičů:
- Ve Středočeském kraji postupně vyjely profesionální jednotky ze čtyř stanic: z Roztok, Kladna, Slaného a Rakovníka
- Z metropole v rámci mezikrajské výpomoci vyrazily jednotky Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy ze stanic Petřiny, Smíchov a Sokolská – a také jednotka Hasičského útvaru ochrany Pražského hradu 
Hasiči ve spolupráci se zdravotnickými záchranáři uplatnili při třídění zraněných metodu START (Snadné Třídění A Rychlá Terapie) – u událostí s větším počtem obětí a zraněných osob umožňuje rozdělování pacientů podle odhadu závažnosti poranění a nutnosti přednostního odvozu do nemocnice. 

Zdroj: Youtube
Ilustrační foto
Práce na kolejích přinesou omezení: zpoždění i přestupy