Zajištění zimní sjízdnosti navzdory rozmarům počasí stojí kraj stamiliony. Minulá zima patřila k těm dražším: náklady se vyšplhaly na 420 milionů korun. Řeč je přitom jen o penězích, na něž přišlo odstraňování závad ve sjízdnosti komunikací v rámci zimní údržby – tedy shrnování sněhu, solení a sypání. Nikoli další nezbytné práce spojené třeba s odstraňováním výmolů a nápravou dalších škod po zimě, jež se pak rozjely od jara; i ty jsou značně nákladné.

Před příchodem zimního počasí je nyní pro údržbu krajských silnic připraveno celkově 46 tisíc tun posypové soli a 41 tisíc tun inertního materiálu – drtě. Toto množství vychází ze zkušeností se zimní údržbou v minulých letech. Jednotlivá střediska si zásoby průběžně hlídají a v případě potřeby je dodavatelé doplňují; počítá se tedy s tím, že je třeba reagovat na to, jak se zima bude vyvíjet. Nejvyšší intenzitu zimní údržby potřebují výše položené oblasti kraje – tedy zejména úseky v příbramském okrese (a obzvlášť na Rožmitálsku), ale třeba i v okrese Rakovník.