VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chodci v nebezpečí: okapy v Rakovníku končí nad chodníky

Rakovník - Rakovničané si stěžují na neudržované chodníky, a to především u nemovitostí, kde jsou okapy svedeny přímo na chodník. V současném mrazivém počasí se tak jedná o past pro chodce, kdy velmi snadno dochází k pádu, zejména je-li povrch chodníku ve větším spádu. Úřad s tímto ale příliš dělat nemůže. Deníku to řekla Alida Štulajterová, mluvčí úřadu.

12.1.2017
SDÍLEJ:

Ledové a kluzké nebezpečí číhá na chodce téměř v každé ulici. Mnoho okapů totiž končí nad chodníkem, který se stává neschůdným.Foto: Deník/Miroslav Elsnic

„Místy je to dost nebezpečné. Zejména tady v Poštovní ulici. Chodník tu má dost veliký sklon, chodí se po něm špatně i v létě, natož teď v zimě. A navíc ty ledové plochy od okapů. Je to o úraz, a někdo by to měl řešit," uvedla Iveta Čermáková.

Podobná situace je ale i v dalších ulicích města Rakovník, dokonce i přímo na Husově náměstí. Zatímco někteří majitelé nemovitostí, nebo zdejší prodejci, se snaží „skluzavku" odstranit kvůli možnému nebezpečí, vzhledem k počasí je to marný boj. Pokud navíc dojde k úrazu, jdou škody za újmu na zdraví za městem. 

„Město Rakovník je pro tyto případy pojištěno," řekla mluvčí rakovnického městského úřadu Alida Štulajterová s tím, že se v minulosti ještě nestalo, aby pojišťovna neuhradila pojistné kvůli tomu, že je voda z nemovitosti svedena na chodník. Pokud by se tak ale stalo, vše by musel odbor vyřešit buď domluvou, nebo by případ byl řešen v rámci občanskoprávního sporu u okresního soudu.

Nakládání s dešťovými vodami

Podle mluvčí úřadu Alidy Štulajterové nemá úřad příliš možností, jak celou věc řešit. Problém je hlavně u starších budov. Stavební úřad totiž podle mluvčí Štulajterové při povolování nových staveb důsledně vyžaduje řešení nakládání s dešťovými vodami. U budov starších je to ovšem problém.

„Byly často stavěny v době, kdy byly ulice nezpevněné a ještě nebyla kanalizace. U těchto staveb se nakládání s dešťovými vodami řeší při jejich rekonstrukcích, případně v době rekonstrukce ulic, v nichž se nachází," sdělila mluvčí úřadu Alida Štulajterová.

Odbor správy majetku v takovém případě oslovuje vlastníky nemovitostí, aby si zaústili svody do přípojky. Tam, kde to nelze, je ještě možnost zbudování takzvaného aku-drenu, kterým se vody vyvedou až na vozovku," dodala Štulajterová.

Čtěte také: Sůl na posyp a stroje připravují v Rakovníku už v létě

Autor: Miroslav Elsnic

12.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Těžká dopravní nehoda na Pražském okruhu u Jesenice nejenom zkomplikovala provoz na této dálniční komunikaci, ale také přinesla vážné problémy hasičům
9

K vážné nehodě se hasiči museli přímo prodírat

Olympik proti Chrudimi sahal po senzaci, nakonec smolně padl.

Jedna z klíčových bitev. K soutoku míří Oceláři

Stanou se rytířské forbíny novou tradicí?

Mělník /FOTOGALERIE/ - Skupina historického šermu Rytíři Mělničtí vznikla před sedmi lety. Zakládající členy nespojovala jen společná rodina, láska k historickému šermu, ale i hluboký vztah ke královskému věnnému městu Mělník. Jsou oblíbenými hosty mnoha zdejších projektů a každoročně se účastní Bitvy na Mělníku, Mělnického koštu a pravidelně působí na scéně Mělnického vinobraní.

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT