Ze sociálních sítí se valí vlna kritiky. A zatímco městská část svůj krok obhajuje, magistrátní politici se od něj distancují.

„Je podle mě fér přiznat autorství tohoto dopravního díla těm, kteří se o něj skutečně zasloužili: ODS z Prahy 1. S tímhle já nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat,“ reagoval primátor Zdeněk Hřib (Piráti).

Obžalovaný řidič tahače Miroslav K. (uprostřed) čeká na začátek jednání u Obvodního soudu pro Prahu 5, 6. května 2022, Praha.
Tragická nehoda s tanky: svoji chybu obžalovaný řidič nepřipouští

„Dobrá věc se podařila. Nový kruhový objezd v centru Prahy. Kruhové objezdy patří mezi nejbezpečnější a nejplynulejší řešení křížení dopravních směrů. Navíc je to i estetické a levné,“ kontrovalo vedení pražské ODS.

Jako na dopravním hřišti

Radní první městské části Richard Bureš (ODS) uvedl, že opatření má ulevit dopravě v okolních ulicích a urychlit provoz tramvají v Jindřišské ulici.

Podle jeho slov byl malý kruhový objezd schválen po dohodě s magistrátem. „Snažili jsme se zvolit co nejméně invazivní řešení, jaké nám předpis umožňuje. Nemáme tu zelené balisety, chaotické pruhy, retardéry ani nevzhledné montované obrubníky, které jinak vidíme po celém městě. Ale naším cílem v budoucnu je prosadit trvalé stavební řešení, které celému místu vrátí podobu, jakou si zaslouží,“ řekl Bureš. Podobný kruhový objezd prý pomohl Praze 1 vyřešit dopravu na Národní třídě.

Magistrát však projekt neschválil. Náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) uvedl, že s kruhovým objezdem nesouhlasí. „Oni si ten projekt udělali sami a následně přišel požadavek na Technickou správu komunikací, abychom ho realizovali, což jsme odmítli. Tak si vybrali zhotovitele sami. Na jednání v únoru jsem jim oznámil, že s tím nesouhlasím a že to vypadá jako dopravní hřiště,“ prohlásil.

Socha maršála Ivana Koněva, která dříve stála na náměstí Interbrigády v Praze, 31. března 2021 v depozitáři v Měšicích u Prahy.
Vedení Prahy chce odebrat čestné občanství maršálu Koněvovi

Magistrát nesouhlasí ani se zrušením jednosměrky v Hybernské ulici a navrhuje řešení zpracované Institutem plánování a rozvoje, jehož prioritou je pěší doprava. „V koncepci Hradebního korza, kterou schválila rada, počítáme s tím, že zůstane jednosměrná a naopak se rozšíří chodníky a vznikne tam stromořadí,“ vysvětlil náměstek.

Jaká bude příští podoba prostranství, rozhodnou komunální volby na podzim.